Evenementen promoten met flyers

Persbericht geplaatst door lieke op 05-12-2013
Flyers blijven door elke ontwikkeling in de marketing nog steeds zeer effectief in het bereiken en aanspreken van uw doelgroep. Flyers worden ook wel leaflets genoemd en kunnen op verschillende manieren verspreid worden. Flyers worden vaak in de zaak aangeboden zodat klanten thuis nog eens rustig kunnen lezen over een product waar zij interesse in tonen. Ook worden flyers wel eens op straat uitgedeeld of worden ze per post gestuurd naar een groot aantal huishoudens in een stad. Hoe het ook zij flyers is een geweldig medium om uw boodschap onder de aandacht te krijgen.
Flyers voor het promoten van evenementen
Voor vrijwel elk groot opgezet evenement worden er flyers gedrukt om mensen te laten weten dat het evenement eraan komt. Wanneer er een circus in de stad komt worden flyers wel eens aan huis verstuurd om mensen in de stad te laten weten dat het circus er is. Ook worden flyers gedrukt voor kleinere evenementen die door sportverenigingen, kerken of concertzalen worden verspreid om activiteiten bekend te maken. Flyers kunnen iets bekend maken, maar kunnen ook gebruikt worden om mensen ergens naartoe te lokken door korting te geven. Een bioscoop kan bijvoorbeeld een nieuwe film bekend maken middels een flyer en de ontvanger van de flyer overtuigen de bioscoop weer te bezoeken door via de flyer een exclusieve korting aan te bieden bij het inleveren van de flyer bij het afrekenen van een bioscoopkaartje. Op deze manier kan je ook de effectiviteit meten van een flyer.
Het onwerpen en drukken van flyers
Flyers drukken doet u in uw huisstijl zodat het aan het ontwerp kenbaar is dat de flyer visueel verbonden is aan uw bedrijf of het evenement dat u wil promoten. Vaak is er onderzoek nodig om te kijken hoeveel flyers u nodig heeft. De effectiviteit is namelijk niet puur afhankelijk van de hoeveelheid die u verspreid. Ook de doelgroep moet juist zijn. Als u bijvoorbeeld flyers gaat drukken om een voetbalevenement van een voetbalvereniging te promoten, hoeft u de flyer in principe alleen te versturen naar de leden van de vereniging. Flyers drukken kan via een digitale drukker die vaak binnen één dag al de flyers kunnen leveren. Ze rekenen namelijk vaak op spoed orders.