Folders.nl app viert 250.000ste download

Persbericht geplaatst door foldersnl op 28-08-2012
Folders.nl app viert 250.000ste download

De gratis app van folders.nl is sinds de lancering in november 2011 maar liefst 250.000 keer gedownload. De app werd binnen 3 weken al 100.000 keer door smartphone en tablet gebruikers geïnstalleerd. Inmiddels is dat aantal meer dan verdubbeld. De folders.nl app biedt de gebruiker toegang tot Nederlandse reclamefolders en is beschikbaar voor iOS en Android. Opvallend is dat gebruikers graag ’s avonds gebruik maken van de applicatie. Dat klopt exact met het moment waarop ook de fysieke folders het liefst worden gelezen.

Folders.nl app
Met de app van folders.nl is het mogelijk om reclamefolders binnen Nederland op de smartphone of tablet te bekijken. Per maand worden er maar liefst 1,2 miljoen folders bekeken via folders.nl (website en app tezamen). De app genereert door haar populariteit een groot deel van het totale aantal online folderviews. De gerichte koopjesjager kan in de app een zoekwoord invoeren, zoals een product of winkel, en krijgt vervolgens aanbiedingen te zien die betrekking hebben op de zoekopdracht. Als de folderaanbieding interessant wordt bevonden, kan deze worden genoteerd op een online boodschappenlijstje. De meer visueel ingestelde gebruiker kan de reclame op de klassieke manier bewaren. Folders.nl biedt namelijk de mogelijkheid om aanbiedingen uit de folder te “knippen” en dit knipsel in het lijstje te “plakken”. Het is niet noodzakelijk dat een lijst uitsluitend uit aanbiedingen bestaat, deze kan ook worden aangevuld met andere dagelijkse boodschappen.

Met alle nieuwe folders op de bank
De folders.nl app is het populairst onder vrouwen tussen de 35 en 54 jaar. Hij blijkt zich uitstekend te lenen voor tablets: bijna twee derde van alle iOS folderviews komen van iPads. Hoewel de app ook tijdens het winkelen gebruikt kan worden – de app berekent de kortste route naar de winkels waar de producten zijn die de consument nodig heeft –, blijkt uit cijfers dat de meeste folders ’s avonds om 21:00 uur worden bekeken. Opvallend is daarnaast dat de radiofunctie en het spelen van de game geliefde nevenfuncties van de app zijn. De folders.nl app speelt dus in op de behoefte om op een rustig moment van de dag met een tablet op de bank de reclameblaadjes door te lezen op zoek naar goede aanbiedingen. Per week worden er ongeveer 90 nieuwe folders online gezet. De drogisterij- en supermarktfolders zijn het populairst. De meest gelezen folder van een bekende drogisterij werd 18.800 keer op de gewone website bekeken en ruim 34.000 keer op de app (iOS en Android samen). De gemiddelde leestijd van deze folder bedraagt bijna tweeëneenhalve minuut.

Over Folders.nl en Netwerk VSP
Folders.nl is hét digitale folderplatform van Nederland en onderdeel van Netwerk VSP, dochterbedrijf van PostNL. Netwerk VSP bezorgt jaarlijks ruim 7 miljard huis-aan-huis folders in Nederland. Het bedrijf is marktleider in de verspreiding van huis-aan-huis folders. Netwerk VSP adviseert haar klanten hoe zij huis-aan-huis communicatie zo effectief mogelijk kunnen inzetten en biedt diverse daarmee samenhangende data- en online diensten, waaronder Folders.nl. Deze website werd in juli 2011 gelanceerd, de folders.nl app volgde in november dat jaar. Hiermee maakt het bedrijf alle folders ook online voor de consument beschikbaar. Kijk voor meer informatie op http://www.folders.nl/nieuws/folders-app-250000-downloads.

Vragen?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ellen van Hemert, Manager Folders.nl, via telefoonnummer 030 2643636 of e-mail info@folders.nl.

Meestgebruikte trefwoorden
van foldersnl: