Franciscus Ziekenhuis ontvangt vinkje voor goede darmkankerzorg

Persbericht geplaatst door Clickr op 10-06-2013

Op donderdag 2 mei 2013 heeft het Franciscus Ziekenhuis Roosendaal een vinkje ontvangen voor goede darmkankerzorg. Met dit kwaliteitskeurmerk toont het ziekenhuis aan dat het aan de voorwaarden voor goede zorg aan mensen met darmkanker voldoet.

Om voor het vinkje in aanmerking te komen moest een vragenlijst worden ingevuld. De patiëntenorganisaties SPKS, Vereniging HNPCC-Lynch, Polyposis Contactgroep en de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK), hebben specifiek voor de zorg aan mensen met darmkanker minimale voorwaarden vastgesteld.

In de ‘Patiëntenwijzer dikkedarmkanker', bereikbaar via www.nfk.nl, is onder andere te lezen wat verwacht mag worden van de zorg op het gebied van darmkanker. Zo is een van de voorwaarden dat de patiënt een vast aanspreekpunt heeft tijdens de behandeling.

Bewuster
Door de uit de vragenlijst verkregen gegevens online beschikbaar te stellen worden patiënten bewuster van wat zij mogen verwachten van de darmkankerzorg en van de verschillen tussen ziekenhuizen. Ook huisartsen en zorgverzekeraars kunnen deze informatie raadplegen.

Kijk voor meer informatie op www.franciscusziekenhuis.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Herma Moerkerken, manager Communicatie Franciscus Ziekenhuis, telefoonnummer (0165) 58 89 84.