Full HD en Full 3D bigscreen nu betaalbaar

Persbericht geplaatst door Epatra B.V. op 01-09-2011
Full HD en Full 3D bigscreen nu betaalbaar

Almere, september 2011

Optoma is zeer trots met de aankondiging van de HD33: de eerste kant en klare Full HD 1080p 3D projector op de markt die superscherpe en heldere, 3D bioscoopervaring op een geheel nieuw en prijspunt mogelijk maakt.

De HD33 is de ideale 3D home cinema en gaming projector, ontwikkeld om een extra groot beeld te genereren met 3D technologie in Full HD. Om echt goed van 3D technologie te genieten is een veel groter beeld nodig dan wat door een gemiddelde of zelfs grote LCD TV wordt weer gegeven.

Met de HD33 kun je met gemak een beeldformaat van 2meter diagonaal creëren en dat nu ook nog eens in Full HD waarmee 3D eindelijk echt levensecht wordt.

De HD33 maakt de hoogste resolutie 3D beelden beschikbaar voor de consument. Op zo’n hoge resolutie is het menselijk oog gewoon niet in staat om alle details te zien op de gemiddelde 3m vanaf het scherm. Alleen een echte “bigscreen experience” die mogelijk wordt met een 3D projector kan voor een echt indrukwekkende en meeslepende ervaring zorgen.

Verder is de HD33 de eerste projector op de markt in dit prijs segment die Full HD 1080p beeld in volledig 3D mogelijk maakt door hem direct aan te sluiten op een bron als een Blu-Ray speler of gaming console zonder dat daar nog extra kastjes of andere apparatuur voor nodig is.

De HD33 is ook de eerste Optoma home entertainment projector die de nieuwste technologie voor “frame-interpolation processing” in zich heeft, namelijk “PureMotion4”. Deze technologie wordt normaal gesproken alleen toegepast in enkele zeer professionele modellen die tot wel 2 a 3 x zo duur zijn.

Dit betekent dat op de laagst mogelijke instelling van Puremotion4 de beeld details worden gemaximaliseerd, waardoor er voor het scherpste beeld wordt gezorgd terwijl in een hogere setting Puremotion bij gamen bijvoorbeeld zorgt voor de meest vloeiende overgang van beelden zonder de zogenaamde “blur”

Ook nieuw voor de HD33 is “PureDepth” – een feature dat voor de beste configuratie van uw projector zorgt met een optimale helderheid en scherpte, ongeacht welke content wordt af gespeeld.

HD33 is ontwikkeld in parallel met de nieuwe Optoma 3D-RF brillen die weer special zijn ontworpen om 3D beeld nog verder te optimaliseren door helderheid en contrast te verhogen en tegelijkertijd emitter te elimineren die voor kwam bij eerder technologieën met infrarood modellen.

Optoma heeft een projector geproduceerd die een rijke lichtopbrengst van 1800 ANSI Lumens combineert met een exceptioneel hoge 500:1 ANSI Contrast ratio/10000:1 Dynamic Contrast ratio.

Uiteraard zitten er op de HD33 een hele reeks aan analoge en digitale aansluitingen, inclusief 2x HDMI met v1.4a3D support, die connectiviteit op de nieuwste digitale entertainment devices zoals Blu-Ray 3D™ spelers eenvoudig mogelijk maakt zonder tussen komst van extra kabels of kastjes. Dit geld uiteraard ook voor gaming consoles en set-top boxes.

De Optoma HD33 zal vanaf half week 38 beschikbaar zijn met een adviesprijs van € 1.499,- incl. BTW

HD33 Key Features

• New Price point for Native Full HD 1080P 3D DLP projectors