Gevel Koninklijke Schouwburg Den Haag opgeluisterd door zonkunstwerk

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 28-02-2012
Gevel Koninklijke Schouwburg Den Haag opgeluisterd door zonkunstwerk

De Meern, 27 februari 2012. Vanaf woensdag 21 maart 2012 wordt de gevel van de Koninklijke Schouwburg opgeluisterd door een zonkunstwerk. Kunstenares Katinka Fick ontwierp het “ZonPalet” waarin de openingen van de façade van de Koninklijke Schouwburg zijn gevuld met transparante kleurvakken en op de wind bewegende gekleurde spiegeltjes. Het zonlicht wordt door de kleurvlakken geprojecteerd op de gevel. Hiermee wil de kunstenares het monumentale gebouw ook overdag een theatrale beleving geven. Omdat het aan de vooraanzicht van het gebouw bevestigd is, is het kunstwerk zichtbaar voor iedere voorbijganger.

Uitnodiging
Het kunstwerk wordt 21 maart 2012 officieel geopend om 15.30 uur. De onthulling zal gedaan worden door directeur van de Koninklijke Schouwburg Oscar Wibaut en kunstenares Katinka Fick. U bent van harte welkom om deze opening bij te wonen. Indien u aanwezig wilt zijn, verzoeken wij u om u aan te melden via es@ks.nl. Een brochure over het kunstwerk is vrij verkrijgbaar bij de kassa van de Koninklijke Schouwburg.

ZonPalet
ZonPalet is een bijzonder kunstwerk aan de gevel van de Koninklijke Schouwburg, waarmee het effect van de zon zichtbaar wordt gemaakt voor een groter publiek en de aandacht gevestigd wordt op de mooie Haagse Schouwburg. Een bewustwording van wat licht en schaduw met de omgeving doen. Een nieuwe manier om ons Hollands licht te ervaren.

ZonPalet wordt mede mogelijk gemaakt door bijdrages van Atelier K, VELUX Nederland B.V., Rabobank, Koninklijke Schouwburg, Stichting Stokroos.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie of om u aan te melden kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Schouwburg
Elke Smelt