Gezocht: bewogen hart voor Help-Portret

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 25-10-2012
Gezocht: bewogen hart voor Help-Portret

FLEVOLAND – Mensen die het moeilijk hebben, krijgen op zaterdag 8 december een professionele portretfoto en een goed gevulde goodiebag cadeau van de mensen achter Help-Portret. De hulp van plaatselijke fotografen, visagisten en ondernemers is daarbij hard nodig. Initiatiefnemer Frank Doorhof uit Emmeloord doet daarom een beroep op hen. ‘Verzin iets moois vanuit uw hart.’

Topfotograaf Doorhof vraagt niet om geld, maar om een creatieve bijdrage in de vorm van bijvoorbeeld een kortingsbon of proefproduct. Als tegenprestatie wordt de bedrijfsnaam van de sponsor op de website van Help-Portret genoemd en kan de ondernemer een banner van dit initiatief plaatsen op zijn site.

Bovendien kan de organisatie helpen met de opmaak van de kortingsbon. Door een bijdrage te leveren aan de goodiebag kunnen maatschappelijk betrokken ondernemers een lichtpuntje betekenen in deze donkere dagen.

Op 8 december geven fotografen uit heel Nederland een portretfoto cadeau aan mensen voor wie dat normaal gesproken niet is weggelegd. Zij krijgen tijdens Help-Portreteen fotoshoot met zichzelf of hun dierbaren in de hoofdrol. Een waardevol geschenk. Want de fotografen geven hiermee niet alleen een foto cadeau, maar ook een glimlach, aandacht, een goed gevoelen misschien zelfs hoop.

Vorig jaar deden meer dan duizend fotografen van Groningen tot Maastricht mee aan de eerste editie van Help-Portret in Nederland. In 2012 moeten dat er nog veel meer worden. In Flevoland kunnen deelnemers terecht in de Bonifatius Mavo aan de Professor Lorentzstraat 3 in Emmeloord en bij Inloophuis Open Haven aan de Fjord 155 in Lelystad.

De beroemde Amerikaanse fotograaf Jeremy Cowart kwam ooit op het idee om minderbedeelden op één dag in het jaar een portretfoto cadeau te doen. Inmiddels is Help-Portrait een enorm succes in de Verenigde Staten en ver daarbuiten. Glamour- en fashionfotograaf Frank Doorhof, die bevriend is met Cowart, vond het zo’n mooi initiatief, dat hij het naar Nederland haalde.

Iedereen die zijn steentje wilt bijdragen kan contact opnemen met Frank Doorhof: info@frankdoorhof.comof 06-14522327. Kijk voor meer informatie ook eens op www.help-portret.nl.