Glazen Huis Noordoostpolder opnieuw in Lange Nering

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 18-10-2012

NOORDOOSTPOLDER – Het Glazen Huis Noordoostpolder vindt opnieuw in de Lange Nering in Emmeloord plaats, in het winkelpand naast café The Bottom. Om deze actie voor het goede doel net zo succesvol te laten zijn als vorig jaar, zijn wederom veel vrijwilligers nodig. Voor de promotie, het opbouwen en afbreken van de podia, het inrichten van het huis, de veiling en uiteraard ook artiesten die willen optreden.

Allemaal voor het goede doel: geld inzamelen om de babysterfte terug te dringen. Dat doel heeft het Rode Kruis dit jaar uitgekozen om financieel te ondersteunen.Het Glazen Huis Noordoostpolder steunt Serious Request van 3FM volledig en sluit drie dj’s van 21 tot en met 24 december op in het Glazen Huis in de Lange Nering in Emmeloord. Het streven is om samen met alle Flevolanders 100.000 euro op te halen.

De organisatie heeft weloverwogen besloten dat er dit jaar weer een Glazen Huis komt en zet nu alles op alles om het vierdaagse programma rond te krijgen. Deze week is er overeenstemming bereikt met de eigenaar van het pand. Er worden de komende tijd bands, artiesten en vrijwilligers benaderd om hun steentje bij te dragen. Iedereen die de eerste keer meehielp, heeft aangeven dat weer te willen doen. Vergeleken met de vorige keer is er nu wel meer tijd om het programma rond te krijgen. Toen werd het in slechts drie weken gedaan; nu is er drie maanden voor uitgetrokken.

Burgemeester Aucke van der Werff sloot vorig jaar de dj’s op in het Glazen Huis en haalde ze daar na vier dagen ook weer uit. De burgervader is ook nu weer van de partij. Het is nog niet zeker wat zijn rol zal zijn, benadrukt Arjan van de Beek namens de organisatie. Daarvoor is het nog te vroeg. ‘We zijn nog met het programma bezig en proberen een heel gevarieerd aanbod te krijgen.’

De eerste polderbands hebben zich inmiddels aangemeld. Vorig jaar traden vele lokale helden op, onder wie Lennon’s, Jan Groot muziek, Close to Soul, Mouldy T, ’n Keer wat Anders met Rock ’n Roll Bingo, Murphy’s Law, Riot Van, RoCo en Mirco. ‘Het had een bepaalde intimiteit, omdat er zoveel poldermensen waren’, blikt Albert Klein Tijssink van de organisatie terug. Hij hoopt dat er straks net zo’n sfeer is.

En dat er weer net zoveel wordt geveild. Toen ging een doek van Jim Morrison van The Doors voor veel geld weg en veilden lokale bands huiskamerconcerten. ‘Alles is welkom.’ Om maar zoveel mogelijk geld op te halen voor de allerkleinsten: de baby’s. ‘Daarnaast proberen we de Noordoostpolder natuurlijk op een positieve manier te presenteren: die kleine gemeenschap die het toch maar mooi even voor elkaar bokst.’

Alle informatie is te vinden op www.glazenhuisnop.nl, of op Facebook, Twitter en Hyves.

Voor meer informatie is Arjan van de Beek van stichting Glazen Huis Noordoostpolder bereikbaar via 06-53730657.