Goed en slecht nieuws; nieuwe namen en kaarten en geldproblemen in de festivalwereld

Persbericht geplaatst door FestivalLife op 12-11-2011

FestivalLife: Alle updates over festivals uit Nederland & België!

Afgelopen week is er veel nieuws naar buiten gekomen. Veel festivals hebben weer nieuwe namen en data bekend gemaakt, kaartverkopen gestart en sommige festivals moesten afgelopen week slechts nieuws naar buiten brengen.

Voor de fans van Oerol, Source Festival en Appelpop was dit een treurige week. Oeral maakte afgelopen week bekend dat ze dreigt de dupe te worden van de nieuwe subsidieregeling van het Fonds Podiumkunsten. Festivals kunnen vanaf 2013 maar €300.000,- krijgen van het fonds, Oerol krijgt vanaf dat jaar geen structurele rijkssubsidie meer en is dan aangewezen op het Fonds Podiumkunsten. Dit gaat een gat van €200.000,- opleveren volgens Marelie van Rongen, algemeen directeur van Oerol. Oerol gaat binnenkort een gesprek aan met het fonds.

De organisatie van Appelpop heeft aangegeven komend jaar geen nieuwe editie te organiseren als minister Opstelten zijn plannen doorzet om festivals te laten opdraaien voor de kosten van politieagenten. Volgens organisator Kees van Keulen kan het festival de agenten niet betalen.

Source Festival werd in juli voor de vijfde keer georganiseerd in Utrecht, maar een nieuwe editie zal er niet meer komen. De organisator Source Events BV zal op korte termijn over gaan tot het aanvragen van haar faillissement.

Maar, er was ook goed nieuws! Dokk’em Open Air is afgelopen de kaartverkoop gestart en heeft twee nieuwe namen toegevoegd aan de line-up: Omission en Hail of Bullets. Ook Sziget is de kaartverkoop gestart, de prijzen met links naar de site om de tickets te bestellen staan op FestivalLife.

Ook Groezrock heeft een hele lijst artiesten officieel bekend gemaakt. Het meest blij zijn ze met Rancid. Tijdens zijn tour door Europa gaat hij als eerste naar Groezrock. Groezrock bestaat namelijk dit 20 jaar bij de aankomende editie. Er zijn nu al een stuk op 25 artiesten bekend gemaakt en er moeten er nog 31 komen, maak je borst maar nat!

Dit en nog veel meer over alle muziekfestivals uit Nederland en België zijn terug te vinden op http://www.festivallife.com. Wordt nu lid van de FestivalLife community en blijf voortaan op de hoogte van jouw favoriete festivals, doe mee aan diverse win acties, deel bijzondere festivalmomenten met elkaar of geniet nog even na met de foto’s.

Noot voor de redactie:

Voor nieuws- en persberichten, artiesten & festivals kan u contact opnemen met:
redactie@festivallife.com

Meer weten over advertentie mogelijkheden? Neemt u dan contact op met:
marketing@festivallife.com

Voor alle overige vragen kan u contact opnemen met:
info@festivallife.com