Goede nachtrust essentieel voor gedrag en welzijn kinderen

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 24-07-2014
Goede nachtrust essentieel voor gedrag en welzijn kinderen

De Meern, 24 juli 2014. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat lichaam en geest de hele dag goed functioneren. Meerdere studies hebben aangetoond dat te weinig slaap een negatieve invloed kan hebben op het gedrag en emotionele welzijn. Vooral voor kinderen is voldoende slaap belangrijk om overdag actief en alert te kunnen blijven. Het is dus belangrijk om het hele jaar door de meest optimale slaapomstandigheden te creëren. De Disney & VELUX Droomcollectie maakt het nu mogelijk om het storende zonlicht buiten te sluiten, terwijl naar bed gaan door de herkenbare Disney personages het hele jaar door een belevenis wordt.

Kinderen zijn dol op de zomer. Maar hoe leuk zwemmen en lekker lang buitenspelenook is, de lichte avonden kunnen een uitdaging zijn als ze naar bed moeten. Terwijl de kinderen door het ochtendlicht ook weer te vroeg wakker worden. Meerdere studies hebben aangetoond dat te weinig slaap een negatieve invloed kan hebben op het gedrag, prestaties en emotionele welzijn van kinderen.Dit heeft te maken met onze biologische klok. Die heeft een sterke invloed op wanneer we moe of juist alert zijn. Doordat ons slaappatroon wordt geregeld door licht en donker, kan deze klok in de zomer, wanneer de zon eerder opkomt en later ondergaat, worden ontregeld. Om onze klok functionerend te houden, is het net zo belangrijk om een donkere slaapomgeving te creëren die de nachtrust bevordert, als om overdag in voldoende daglicht te verblijven. Het is belangrijk om hier in de zomermaanden een goede balans in te vinden.

Verduistering en magische dessins
Met de verduisterende rolgordijnen van de nieuwe Disney & VELUX Droomcollectie kan het daglicht worden buitengesloten, zodat kinderen beter in kunnen slapen en niet te vroeg wakker worden. De eenvoudig te monteren gordijnen zijn voorzien van verschillende dessins met zes voor kinderen herkenbare Disneypersonages, variërend van Winnie de Poeh en Bambi voor de allerkleinsten, Disney’s klassiekers Minnie en Mickey Mouse en de Disney Princess voor de meisjeskamer en de populairefiguren uit de nieuwe Planes films voor jongens. De sfeervolle gordijnen zorgen overdag voor voldoende inspiratie om vrolijk te spelen en ’s nachts voor ontspannen dromen.

Eén droomkamer wordt werkelijkheid
Afgelopen voorjaar hebben veel kinderen samen met hun ouders hun Disney inspiratie losgelaten op een tekening, knutselwerk of foto van hun droomkamer en deze ingestuurd voor de VELUX Droomkameractie. Winnares Maylin uit Oud-Beijerland wil graag een luchtballon slaapkamer, waarmee ze naar haar eigen droomwereld kan vliegen. In haar droom vliegt ze over Disneyland, waarvoor ook de verschillende Disney personages in de droomkamer niet zullen ontbreken. Bij de winnares thuis wordt de gewenste droomkamer deze zomer waargemaakt door een VELUX montagepartner.

De Disney & VELUX Droomcollectie
Het Disney ontwerp wordt op elk verduisterend rolgordijn naar de grootte en de vorm van het dakraam geoptimaliseerd waarmee het dessin altijd gewaarborgd is. Door het VELUX Pick&Click!™-systeem zijn de gordijnen eenvoudig te monteren. Daarnaast voldoet de Disney & VELUX Droomcollectie aan de hoogste industriële normen, niet alleen in termen van kwaliteit, maar ook als het gaat om gezondheid en veiligheid. De nieuwe ontwerpen voldoen aan de strenge Oeko-Tex®-normen, wat aangeeft dat de onderdelen geen schadelijke stoffen of chemische producten bevatten.

Bronnen:
Sleep and Behavior Problems in School-Aged Children. Mark A. Stein, Janis Mendelsohn, William H. Obermeyer, Julie Amromin, and Ruth Benca. Pediatrics 2001

Sleep and Behavior Problems Among Preschoolers.Lavigne, John V. PH.D.; Arend, Richard PH.D.; Rosenbaum, Diane PH.D.; Smith, Andy B.A.; Weissbluth, Marc M.D.; Binns, Helen J. M.D., M.P.H.; Christoffel, Katherine Kaufer M.D., M.P.H. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics: Jun 1999, Volume 20, Issue 3

Over VELUX Nederland
De VELUX Groep zorgt al meer dan 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak. Het productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonweringen, rolluiken en op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie. Door te zorgen voor daglicht en frisse lucht kunnen deze producten tevens een bijdrage leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met de bouw van modelwoningenheeft de VELUX Groep concreet aangetoond dat gebouwen energieneutraal kunnen zijn én een hoog wooncomfort en een goed binnenklimaat kunnen hebben, waarbij maximaal gebruik is gemaakt van de zon als duurzame energiebron.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Meer informatie: www.velux.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935