Grafische Vakbeurs 2012: Content, Cloud & Communication

Persbericht geplaatst door Influx PR op 01-01-1970
Grafische Vakbeurs 2012: Content, Cloud & Communication

"Uitgebreid sprekersprogramma over nieuwe kansen in communicatie"

'Content, Cloud & Communication' completeert Grafische Vakbeurs 2012

Hardenberg – 12 januari 2012 - Met de eerste editie van het onderdeel ‘Content, Cloud & Communication’ bevestigt de organisatie van de Grafische Vakbeurs de trend dat het steeds belangrijker wordt voor (grafische en niet-grafische) ondernemingen om beslagen ten ijs te komen. Zeker over de manier om de juiste informatie op het gewenste moment, langs de juiste weg en bij de juiste doelgroep te brengen, valt nog veel te vertellen. Dat gebeurt tijdens het evenement Grafische Vakbeurs & Sign in Hardenberg (van 7-9 februari 2012, dagelijks van 09.00 – 21.00 uur). Op het nieuwe onderdeel Content, Cloud & Communication op de beursvloer in Hal 5 staat vooral centraal hoe om te gaan met de combinatie van nieuwe communicatiekanalen, contentbeheer en een nieuwe infrastructuur als de cloud.

Als het gaat over communicatie - met name klantcommunicatie - zullen veel bedrijven zich inmiddels vertwijfeld afvragen wat ze nu nog moeten doen om die klant te bereiken en te plezieren. Er is een veelheid aan communicatiekanalen, uiteenlopend van de ‘traditionele’ papieren mailing, tot en met Twitter en alle andere social media. Het organiseren van de content, datgene wat een organisatie wil communiceren, is cruciaal voor tenminste nog enig succes. Customer Satisfaction, Customer Experience, de klant staat hoe dan ook centraal in alles wat een onderneming doet. De nieuwe (deel)beurs Content, Cloud & Communication in Hardenberg gaat juist over datgene wat ter beschikking staat om daaraan gevolg te geven.

In het theater op Content, Cloud & Communication zullen ervaringen en mogelijkheden rond deze combinatie van technologie en strategie worden gedeeld. Onder de sprekers zijn onder meer vertegenwoordigers van de bedrijven SmartDocuments, Xerox, Ricoh, Applify, Prindustry, Edmond Document Solutions en EMC. Iedere dag worden de sprekers onderbracht in sessies over vier thema’s: Cloud & Infrastructuur, Web-to-Print-to-Web, Cross Media & Content Management en Organisatie en Workflow Management. In blokken van een uur, startend om 13 uur ‘s middags, zullen steeds twee of drie sprekers aan bod komen om deze onderwerpen toe te lichten. Rond 17 uur wordt de laatste sessie afgesloten en is er voldoende tijd om alsnog de beurs te bezoeken, die tot 21.00 uur is geopend. Kijk voor het complete en meest actuele sprekersprogramma op www.grafimediawereld.nl.

Content, Cloud & Communication brengt alle facetten bij elkaar: de aanbieders van content management applicaties (Content), de aanbieders van de infrastructuur (Cloud) en de aanbieders van specifieke klantgerichte toepassingen (Communication) staan bij elkaar om de bezoeker duidelijk te maken waar de toekomst voor hun organisatie ligt. Voor een belangrijk deel ligt die toekomst in de (digitale) wereld van zijn klanten. Opslag, informatiebeheer, uitbesteden van processen, inhuren van diensten en/of applicaties, digitalisering van informatie, aansturing van processen vanuit nieuwe devices als de iPad of andere tablet computers, toegang tot specifieke internetpagina’s (landing pages of Personal Internet Pages) om als klant bij die specifieke informatie te komen, het zijn allemaal facetten van de nieuwe economie. De kansen zijn deze keer absoluut groter dan de bedreigingen. Immers, er ligt een wereld aan nieuwe mogelijkheden open om (nieuwe) zaken te doen. Met nieuwe of andere doelgroepen, met bestaande doelgroepen, op nieuwe manieren, op bestaande manieren, maar dan toegepast in de nieuwe wereld.

Agenda informatie:

Wanneer: 7-9 februari 2012

Waar: Evenementenhal Hardenberg, Hardenberg, Hal 5

Wat: Grafische Vakbeurs & Sign en Content, Cloud & Communication

Informatie Content, Cloud & Communicatie Plein en congresprogramma: http://www.grafimediawereld.nl/grafische_vakbeurs_2012/118/

Informatie Grafische Vakbeurs & Sign: http://www.evenementenhal.nl/hardenberg/beurzen/view/116/grafische-vakbeurs-vakbeurs-sign

Voor meer informatie over Content, Cloud & Communication:

Sander de Wolf, sander.dewolf@vakwereld.nl, 06 53 96 42 71

Content, Cloud & Communication is een initiatief van:

Evenementenhal Hardenberg, Jan Siegers

DocumentWereld, Sander de Wolf

GrafimediaWereld, Sander de Wolf