Gratis een voorbeeld aanmaning

Persbericht geplaatst door willemvanl op 14-03-2012

Een incassotraject wil elk bedrijf liefst vermijden, soms is het helaas onvermijdelijk. Om de kans dat u zelf u factuur kunt innen zo groot mogelijk te maken is het belangrijk om gebruik te maken van de betalingsherinnering en aanmaning, hiervoor kunt u nu gratis een voorbeeld downloaden.

Wat is een betalingsherinnering?

De betalingsherinnering is een brief die u aan uw debiteuren stuurt wanneer het einde van de in de factuur bepaalde betalingstermijn in zicht komt. Sommige bedrijven kiezen er ook voor om de betalingsherinnering pas te versturen wanneer de betalingstermijn verstreken is. Hoe dan ook, in de brief hoort te staan dat de termijn voor betaling, bijna, is verstreken en betaling nog niet heeft plaatsgevonden. Hierbij blijft u beleefd en vergevingsgezind, het kan immers een oprecht vergissing of gewoon vergeetachtigheid zijn dat de factuur nog niet voldaan is. U kunt hiervoor gebruikmaken van een betalingsherinnering voorbeeld.

De aanmaning, wat is dat dan?
Helaas heeft de betalingsherinnering niet altijd het gewenst effect, dit komt voornamelijk voor wanneer de originele factuur opzettelijk niet betaald is. In een dergelijk geval is het tijd voor de aanmaning. Deze brief heeft een veel dringender toon dan de herinnering. In de aanmaningsbrief stelt u de klant in gebreke en geeft u hem/haar nog een allerlaatste kans om de factuur te voldoen. De termijn hiervoor hoeft slechts enkele dagen te zijn. Hier zult u rente in rekening brengen en wanneer de aanmaning geen effect sorteert, de vordering aan een incassobureau doorsturen. Wees in de aanmaning erg duidelijk, het is een gunst van u dat u ├╝berhaupt de klant nogmaals de kans geeft om te betalen. U kunt ook in dit geval gebruikmaken van een voorbeeld aanmaning.

Meestgebruikte trefwoorden
van willemvanl: