Harder werken of slimmer werven?? - Nieuwe paper Carerix

Persbericht geplaatst door Influx PR op 01-04-2016
Harder werken of slimmer werven?? - Nieuwe paper Carerix

Delft, 1 april 2016 - Om de afnemende meeropbrengst van recruiters tegen te gaan heeft Carerix, leverancier van recruitment- en detacheringssystemen voor personeelsintermediairs, de paper ‘Harder werken of slimmer werven'uitgebracht. Deze is tot stand gekomen in samenwerking met de Intelligence Group en zet een aantal prikkelende zaken uiteen om op een andere manier naar recruitment en het huidige recruitmentproces te kijken. Door dingen anders of slimmer te bekijken, ontstaat een perspectief waarin ‘meer' of ‘harder werken' niet de enige oplossing is om de juiste mensen aan te trekken.

Reflectie en afstand
Meer van hetzelfde doen betekent dat de effectiviteit per gewerkt uur afneemt. Zeker in een krappe markt zien we deze afnemende meeropbrengst van recruitment. Het is werken in een neerwaartse spiraal. In plaats van opschalen met mensen die ‘meer van hetzelfde' doen, is dit juist het moment om reflectie te zoeken en afstand te nemen.

Andere zienswijzen om succesvol te recruiten

• Wat zou er gebeuren als twintig procent van de recruitmentcapaciteit wordt vrijgemaakt voor alleen maar referral?
  • Waarom niet het team aanvullen met personen die beter in staat zijn om doelgroepen te identificeren en te verleiden, in plaats van meer sourcing- en recruitmentcapaciteit?
  • Wat als een team ècht wordt opgeleid in de basics van recruitment?
  • Wat als een recruitmentsysteem niet het oude recruitmentproces automatiseert, maar een nieuw recruitmentproces optimaliseert?
  • Wat is resultaat van niet langer zelf selecteren, maar bepaalde recruitmentweken organiseren waarin sollicitanten zelf hun tijdslot voor een gesprek kunnen inplannen?

• Reinald Snik, directeur Carerix: "Nu de arbeidsmarkt weer serieuze tekenen laat zien van krapte neemt de druk op recruitmentteams toe. De kandidaat is weer koning en goede recruiters worden schaarser en hoppen van de ene naar de andere klus of werkgever. De meest voorkomende reactie is harder te gaan lopen, meer risico te nemen, extra (interim) recruiters aan te nemen en te investeren in ‘recruitmenttech'. Is meer doen de juiste oplossing? Of is het beter om andere dingen te doen? Of dingen slimmer te doen?"

Het volledige paper is hier aan te vragen

Webinar
    Op maandag 2 mei van 12:00 tot 13:00 organiseren Carerix en de Intelligence Group gezamenlijk het webinar ‘Slimmer werven met een glimlach'.
    Tijdens dit gratis webinar wordt stil gestaan bij de actuele ontwikkelingen in het recruitmentvak en de kansen die voor het grijpen liggen om makkelijker, sneller en meer talent te verleiden en tegelijkertijd tijd (en geld) over te houden. Op de agenda staan onder meer:
    Actuele ontwikkelingen
    10 tips om slimmer te werven
    Prikkelende vragen en stellingen

Inschrijven kan via deze link

Over het onderwerp ‘Toegang tot Beschikbaar Talent' zijn drie andere whitepapers verschenen met als thema's: ‘De talent strategie', ‘Big Data & Recruitment' en ‘Cv's en profielen zijn commodity geworden'. Deze whitepapers zijn te downloaden via deze link http://www.carerix.com/vanuit-de-praktijk/whitepapers/
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: