Het bikinidieet!

Persbericht geplaatst door Hippro op 21-02-2012

Het bikinidieet!

10 tips om slank de zomer in te gaan

Amsterdam-, 21 februari 2012- Nu de lentezon zich laat zien en ze voorjaarscollectie weer in de winkels hangt, komen de bekende zomerkriebels weer. Ben jij er al klaar voor om in bikini te gaan, of wil je eerst nog het bikinidieet volgen? Dit is het moment! Want als je het nu aanpakt, ben je op tijd klaar voor de zomer. Janneke Koeman diëtiste en oprichtster van het Hipprodieet geeft tips om dit te bereiken.

10 Tips:
1: De winterkost geeft weer ruimte voor een frisse salade. Maak hier gebruik van en varieer lekker met verse groenten, vlees, vis en eieren. Je kunt ook heel eenvoudig een soepje maken met bouillon en veel groenten.
2: Geniet van het mooie lenteweer. Dit kan heel eenvoudig door te wandelen en fietsen. Bedenk per dag wat je aan beweging wilt gaan doen. Dit is niet alleen goed voor je figuur, maar zorgt er ook voor dat je lekkerder in je vel zit. Je zult zien, het is een uitdaging, want je kunt meer dan je denkt.

3: Laat vanaf nu alcohol staan. Een wijntje of een cocktail levert veel calorieën. Laat de gedachte dat het gezellig is eens los om te ervaren dat dit een gedachtekronkel is.

4: Heb je al bedacht hoeveel kilo`s je kwijt wilt voor de zomer? Red je het niet met de algemene tips, dan heb je wellicht baat bij het volgen van een dieet. Het Hipprodieet is een eiwitdieet. Hiermee kan je in een maand tijd 5-10 kg afvallen op een verantwoorde wijze. Meld je aan bij één van vele diëtisten die het Hipprodieet aanbieden.

5: Nu de economie in een crisis zit, kan je afvallen door creatiever met je geld om te gaan. Denk eens aan de autowassen met de hand in plaats van door de wasstraat te gaan. Of in plaats van bellen met een vriendin langs te fietsen om persoonlijk te vragen hoe het gaat.

6: Gedragsverandering heeft het meeste effect wanneer positief gedrag beloond wordt. Bedenk een goede beloning voor jezelf en houd dit voor ogen op lastige momenten. Misschien een nieuwe bikini? Plak je beloning met vrolijke briefjes op je koelkast, omdat je te blijven herinneren.

7: De aanhouder wint! Gooi het bijltje er niet bij neer wanneer het even niet lukt, maar schakel gelijk weer om en pak de draad weer op.

8: Vraag of een vriendin met je mee wilt doen, want als je het doel met een ander deelt, motiveert dit om het te behalen!

9: Schrijf voor jezelf de voor- en nadelen op om niet te veranderen en zo de zomer in te gaan. Als je hier mee klaar bent, schrijf dan de voor- en nadelen op om wel te veranderen. Wat valt je op? Wat ga je doen?

10: Weet je van jezelf dat je al meerdere pogingen hebt gedaan zonder resultaat, ga dan eens in gesprek met een diëtist. Zij kan samen kijken waar de knelpunten zitten en je helpen dit keer wel je doel te behalen.

Janneke Koeman:

Diëtiste en oprichtster van het HipprodieetJanneke Koeman heeft een vernieuwde visie op de aanpak van overgewicht. Volgens haar gaat gewicht verliezen verder dan alleen voedingsadvies. Haar visie is gericht op drie peilers: voeding, psyche en beweging. Naast een goed dieet is het belangrijk om het bereikte streefgewicht te behouden. Hierin is Janneke een coach voor haar cliënten bij het aanpassen van hun leefstijl. Ze noemt deze periode na een dieet: Ontlijnen. Waarover binnenkort ook een boek zal verschijnen.

Meer informatie: www.hippro.nl

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie, het bedrijfsprofiel, het aanvragen van een interview en/of voor het aanvragen van beeldmateriaal in hoge resolutie kunt u contact opnemen met:

Hippro

Janneke Koeman, gediplomeerd diëtist en eigenaresse

Telefoon: (0228) 72 46 28
E-mail: info@hippro.nl