Heutink ICT biedt online logopedie in samenwerking met TinyEYE

Persbericht geplaatst door Influx PR op 16-02-2012
Heutink ICT biedt online logopedie in samenwerking met TinyEYE

Hengelo, 16 februari 2012 - Heutink ICT, een van de grootste ICT-dienstverleners voor het Nederlandse onderwijs, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met SeeEzi. Dit bedrijf is ontwikkelaar van TinyEYE, een tool voor online logopedie. Heutink ICT neemt TinyEYE alle zorg op het gebied van ICT uit handen. Zo biedt de ICT-dienstverlener de scholen die met TinyEYE gaan werken (helpdesk)ondersteuning en trainingen. Daarnaast levert Heutink ICT, in samenwerking met cloud-partner Previder, de vereiste hardwaretechnologie (inclusief internetverbindingen) aan met name logopedisten.

Doelgroep
TinyEYE richt zich op twee doelgroepen: gediplomeerde logopedisten krijgen de mogelijkheid om te werken met de interactieve logopediesoftware en scholen kunnen via dezelfde software logopedische diensten afnemen. TinyEYE-logopedisten maken voor leerkrachten educatieve spraak- en taalgamesets op maat die de leerkracht zelf kan gebruiken op het digibord.

Effectief én leuk
De TinyEYE-software is ontwikkeld volgens het uitgangspunt dat leren door games te spelen een ideale manier is voor kinderen om nieuwe vaardigheden op te doen. De kern van de applicatie bestaat uit uitgekiende taal- en spraakoefeningen (games). De logopedist kan op basis van het therapieplan behandeldoelen en subdoelen aanklikken, waarna het programma de juiste games erbij zoekt. Zo wordt TinyEYE exact afgestemd op de doelen die voor het kind in kwestie zijn vastgesteld. Dat maakt de online therapiesessies niet alleen effectief, maar ook extra leuk voor de kinderen die eraan deelnemen.

Beter, leuker, bereikbaar
Online logopedie (ook wel: telelogopedie) via TinyEYE voegt veel toe aan de kwaliteit en de effectiviteit van de logopedie op scholen. Logopedisten kunnen hun reguliere therapie gemakkelijk aanvullen met onlinewerken. Via de homework-module kunnen de kinderen thuis met hun ouders oefenen. Telelogopedie betekent minder reistijd en meer flexibiliteit in de planning.

Gerben Baartman, productmanager bij Heutink ICT: “Heutink ICT richt zich steeds meer op de ontwikkeling van online platformen die de behoefte aan Anytime Anywhere Learning ondersteunen. Heutink ICT en SeeEzi geven met TinyEYE een kwalitatief zeer hoogwaardige invulling aan online logopedie, zodat ieder kind met behulp van ICT op zijn niveau en in zijn tempo kan leren.”

Heutink ICT, Diamantstraat 3, 7554 TA HENGELO (O), telefoon: 074 240 46 06, E-mail: info@heutink-ict.nl, Website: www.heutink-ict.nl.

Over Heutink ICT
Heutink ICT, marktleider in het Primair Onderwijs, combineert onderwijskundige kennis met technische expertise. Op basis daarvan biedt het bedrijf een zeer breed assortiment aan gerichte ICT-oplossingen en -toepassingen. Zo maken ruim 1500 basisscholen gebruik van deklas.nu, een unieke netwerkoplossing die helpt de kwaliteit van het (digitale) onderwijs naar een hoger plan te brengen. Bovendien is Heutink ICT de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om digitale schoolborden. Heutink ICT helpt tevens het Voortgezet Onderwijs met het ontwerp, de aanleg en het onderhoud van complexe ICT-infrastructuren. Om te ondersteunen bij de daadwerkelijke inzet van ICT in het onderwijs heeft Heutink ICT diverse communicatieplatformen en educatieve content ontwikkeld. Bovendien staat een uitgebreide consultancy afdeling klaar om scholen te voorzien van de nodige trainingen en adviesdiensten.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Corrie Lalkens, tel: 055 - 366 30 34, e-mail: heutink-ict@influx-pr.com.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: