Heylen pakt uit met eerste Facebook Fan Parking van Europa

Persbericht geplaatst door Heylen op 24-08-2011
Heylen pakt uit met eerste Facebook Fan Parking van Europa

Heylen pakt uit met eerste Facebook Fan Parking van EuropaPeer, 24/08/2011 – Op 24 augustus introduceert Heylen Meubelen een gloednieuw concept in Europa: de Facebook fan parking, die ‘exclusief’ is voorbehouden voor Facebook fans van Heylen.

Met dit initiatief bekijkt de meubelspecialist social media door een nieuwe bril. Heylen liet een studie uitvoeren door het online marketing bureau QueroMedia, waaruit bleek dat 69 procent van de Belgische retailers een FB pagina heeft. “Toch voert geen enkel bedrijf in-store social media acties. Heylen wil hierop inspelen met een ludieke actie en zo met de Facebook parkeerplaats social media integreren in het winkelconcept,” aldus oprichter en zaakvoerder Denis Heylen.

Op drie vestigingen van Heylen (Peer, Kortenberg en Lokeren) zijn telkens een aantal parkeerplaatsen geschilderd in het blauw en voorzien van het Facebook logo. De Facebook fans van Heylen kunnen hier exclusief gebruik van maken.

Belgische retailers en online media

QueroMedia deed een onderzoek naar het gebruik van Facebook en andere sociale media kanalen van Belgische retailers. Hieruit bleek dat slecht 31 van de 45 onderzochte bedrijven beschikt over een Facebook fan pagina, die gemiddeld 3 878 fans heeft. De Belgische merken communiceren zo’n 7 keer per maand met (potentiële) fans en dit levert hun gemiddeld 8 likes per post op.

Waarover communiceren de retailers op Facebook?

74 % verwijst naar productinformatie en kortingen, maar ook naar algemeen nieuws. De helft van de bedrijfspagina’s (52 %) communiceert met simpele vragen met haar doelpubliek. Minder dan de helft post vacatures (16 %), polls (16 %) of specifieke Facebook acties ( 26 %).

In-store social media

Heylen is de enige Belgische retailer die instore social media acties opzet. Nochtans zijn zulke acties uitermate geschikt om meer klanten aan te trekken. Enerzijds kunnen fans bepaalde voordelen genieten in de winkel. Anderzijds zijn sociale media hét distributiekanaal bij uitstek om een groot publiek te bereiken. Omdat mensen in de winkels uitermate gefocust zijn op het merk zullen ze eerder geneigd zijn om hun favoriete product of winkelervaring te delen met hun vrienden of kennissen.

Heylen goes social

Heylen Meubelen speelde reeds eerder in op de toenemende aandacht voor social media. Geen enkele andere Belgische meubel retailer heeft zoveel Twitter followers als Heylen. “We verwijzen op elk ticket en factuur naar onze Facebook fan pagina en Twitter account. Bovendien zijn we van plan om een ‘Like’ bord te plaatsen in de toonzaal bij het meubel dat door de meeste Facebook fans geliked is via Facebook of via de ‘Like’ button onder elk meubel in de nieuwe catalogus. Facebook fans die hieraan hebben deelgenomen maken kans op een waardebon,” zegt online marketing verantwoordelijke Christiane Peschen. “Dankzij zulke acties zien we het aantal fans dagelijks groeien.” Momenteel loopt ook een steunactie voor Oost-Afrika. Voor elke nieuwe Facebook fan stort Heylen 1 euro op de rekening van 1212.

Over Heylen Meubelen

Heylen is al 40 jaar een toonaangevende meubelspecialist in België, Nederland en Duitsland en heeft momenteel 4 toonzalen in Peer, Kortenberg, Lokeren en Eynatten. Het familiebedrijf van Denis Heylen werd opgericht in 1970 en telt vandaag zo’n 200 medewerkers. Om de zoektocht naar het juiste interieur te vergemakkelijken, heeft Heylen het unieke concept van de woonwerelden in het leven geroepen. 10 woonwerelden of stijlen waar ieder van ons zijn gading vindt: Classic, City, Family, Discovery, Pure, Nostalgia, Rebel, Dreams, Kids Dreams en Together. Hiermee bevestigt het bedrijf dat het een voortrekker is op de meubelmarkt in de Benelux, met een sterke toekomstvisie.

http://www.heylen.com/

Over QueroMedia

QueroMedia is een full-service online marketing bureau, opgericht in 1999 met hoofdzetel in Kontich. Het is voortrekker inzake interactieve online marketing: van social media strategieën tot content en search marketing. Haar diensten bestaan uit: search engine optimisation, adverteren op zoekmachines, website usability en optimalisatie van interactieve online media. QueroMedia werkt samen met internationale en nationale merken zoals Vacature, Veritas, UNICEF, AVA, Heylen, …

http://www.queromedia.com/

Praktisch

De Facebook parking van Heylen is te bekijken op de parkings van de toonzalen in Peer, Kortenberg en Lokeren:

Heylen Meubelen Peer Heylen Meubelen Kortenberg Heylen Meubelen Lokeren Baan naar Bree 123
3990 Peer Leuvense Steenweg 781
3071 Kortenberg Dijkstraat 7
9160 Lokeren
(vanaf 25/08/11)

Voor de pers

Meer info en interviewaanvragen: Christiane Peschen, Heylen Meubelen, christiane.peschen@heylen.com, 00 32 11 610 664

Fotomateriaal is te downloaden via de Flickr account van Heylen http://www.flickr.com/photos/meubelenheylen/

Videomateriaal is te bekijken op het Heylen YouTube kanaal http://www.youtube.com/user/Meubelenheylen

Meer info over het Facebook onderzoek bij de Belgische retailers: Tom Bogaert, QueroMedia, tom.bogaert@queromedia.com, 03 450 82 20

Het volledige rapport over Facebook bij de Belgische bedrijven is te verkrijgen via http://www.zoekmachine-marketing-blog.com/.

Facebook Parking Heylen Peer
deel deze pagina: