Hoe verhogen professionele app ontwikkelaars de veiligheid van een app?

Persbericht geplaatst door bsadamsmith op 23-10-2018

App ontwikkeling is in de lift sinds het succes van een handvol mobiele applicaties de sector schokten.Toponderzoekers hebben hun resultaten vrijgegeven en daaruit blijkt dat er momenteel over de hele wereld ongelooflijk veel app gebruikers zijn. Sindsdien wil elk bedrijf z’n eigen app om het volgende succesverhaal te worden.

Als een effect op het stijgend aantal app die ontwikkeld worden, is de vraag naar betrouwbare app ontwikkelaars enorm gestegen. Een app kan geen totaal succes zijn als het niet perfect ontwikkelt is en niet uitgebracht is zonder fouten en bugs. App ontwikkelaars ontwerpen en ontwikkelen niet alleen een app, ze zorgen dat het gebruiksvriendelijk is. Na het verwijderen van alle foutjes, doen de ontwikkelaars nog enkele kwaliteitstesten en voegen ze veiligheidsmaatregelen toe om de app en z’n interne data te beschermen en om alle ongeautoriseerde tussenkomsten te weren.

Belang van veiligheid van apps

De groei van mobiele applicatie platforms is aanhoudend en dit heeft het proces van het ontwerpen van een app veel makkelijker gemaakt, daarom zijn er miljoenen app ontwikkelaars op de markt om een succesvolle en leuke app te creëren. Er zijn vele factoren waar het succes van je app van af hangt. Eén van de meest significante is ‘Veiligheid en Beveiliging’.

Met de onwaarschijnlijke groei in de app ontwikkelingssector, is de angst om gehackt te worden of misbruikt te worden groot, dit is de grootste nachtmerrie voor een ondernemer. De kans dat een nieuw ontwikkelde app aangevallen zal worden door een virus kunnen we niet zomaar negeren. Dat is wanneer een gebruiksvriendelijke en succesvolle app ontwikkelen serieuze business wordt. Professionele App ontwikkelaars doen er alles aan om de veiligheid van hun app te garanderen. Ze verwerken er de volgende kenmerken en opties in om data zoals login gegevens veilig te stellen.

Benodigde veiligheidsmaatregelen

• De optie om data te wissen helpt app ontwikkelaars om veiligheid te implementeren in een app. Met behulp van deze optie kunnen gebruikers hun persoonlijke gegevens verwijderen van de applicatie in het geval dat hun toestel kwijt of gestolen raakt.
  • Data encryptie is een veel gebruikte term bij het beveiligen van eender welke soort data. Data van gebruikers zijn versleuteld in 256bit codes zo wordt het moeilijk voor hackers om te echte data te kunnen bereiken.
  • Na het ontwikkelen begint te testfase waarin ontelbare foutjes, prestatiefouten en andere zwakheden blootgelegd worden.
  • Alle experts in het ontwikkelen van apps creëren hun app om gebruikt te worden op verschillende toestellen en ze implementeren certificaten van toestellen zodat de app vlotjes werkt.