Hogeschool Leiden, Transform Data International en Neota Logic slaan handen ineen voor Legal Tech on

Persbericht geplaatst door transformdatainternational op 17-09-2020

MAASTRICHT/LEIDEN, 17 september 2020 - Hogeschool Leiden en Transform Data International tillen juridisch onderwijs naar een hoger plan met technologie van Neota Logic.

Docenten van de opleiding HBO-Rechten en het lectoraat Recht & Rechtvaardigheid (Hogeschool Leiden) werken al langere tijd aan het implementeren van legal tech & design in het onderwijs. De nieuwe samenwerking met Transform Data International zorgt voor expertise op het gebied van de ontwikkeling en implementatie van technologie, waarmee juridische vraagstukken en processen op innovatieve wijze kunnen worden afgehandeld. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de technologie van Neota Logic. Neota Logic is een toepassing die in staat is expertise van juristen te automatiseren (denk aan beslisbomen, contract/document generatie, workflow etcetera).
De beroepsopleiding HBO-Rechten is bij uitstek de plek om operationele toepassingen voor het werkveld in op te nemen. Het doel is om studenten optimaal voor te bereiden op de toekomst, en daar gaat Legal Tech bij helpen.

Ilona van Opdorp, coördinator van het Legal Tech en Design Lab en docent bij Hogeschool Leiden: “Gedurende de afgelopen vijf jaar heeft Legal Tech een plek verworven binnen het hoger juridisch onderwijs. Daar hebben we met een groot team hard voor gewerkt. Samenwerken is daarbij continu het sleutelwoord geweest. Wij zijn Transform Data International en Neota Logic dankbaar voor het vertrouwen in ons team en onze studenten. In november gaat de eerste groep studenten aan de slag met Neota Logic en daar hebben we zin in!”

René Beulen, Business (IT) Consultant bij Transform Data International: “Wij verheugen ons op de samenwerking met Ilona van Opdorp, Gerdo Kuiper, Stacey van Voorbergen en Tessa Lust. Als Transform Data International zit onze toegevoegde waarde in kennis van techniek en het vertalen van functionaliteiten naar onze software. Hogeschool Leiden beschikt over de juridische kennis en methoden om wet- en regelgeving te automatiseren. Door kennis en vaardigheden te bundelen, zijn we in staat om in co-creatie met derden de innovatie te leveren die nodig is binnen de juridische sector.”

Over Hogeschool Leiden, HBO-Rechten en lectoraat Recht en Rechtvaardigheid
Hogeschool Leiden is een open en toegankelijke hogeschool waar studenten de ruimte hebben eigen keuzes te maken. Bij onze hogeschool staan we voor kwaliteit en bieden we goed en inspirerend onderwijs. De opleiding HBO-Rechten heeft de afgelopen jaren naar een gewogen mix tussen offline en online onderwijs toegewerkt. Door de opgelegde beperkingen vanuit Covid-19 volgen de 937 studenten nu grotendeels online hun onderwijs. Digitale geletterdheid is relevanter dan ooit en dat zie je ook binnen het gehele juridische domein. Binnen de opleiding HBO-Rechten werkt een enthousiast docententeam continu aan verbetering van hun onderwijs. Technologie is daarbij een van de aandachtspunten die op verschillende onderdelen binnen de opleiding een plek heeft gekregen. Het Legal Tech & Design lab van het lectoraat Recht & Rechtvaardigheid is opgericht om docenten en studenten in staat te stellen de mogelijkheden die technologie biedt aan juristen en hun klanten te onderzoeken.

Wilt u meer informatie of heeft u een vraag, neem dan contact op met Ilona van Opdorp via opdorp.van.i@hsleiden.nl.

Over Transform Data International
Transform Data International gaat uit van context gebaseerde systemen op basis van het ‘Business First, Users First’-principe. Maximale adoptie door eindgebruikers is het doel. Transform Data International richt zich op een brede doelgroep, maar heeft een specifieke focus op de zakelijke en financiële dienstverleners, advocatenkantoren en juridische afdelingen. De oplossingen van Transform Data International versterken onder andere de adoptie van O365 en SharePoint en zorgen voor het optimaal gebruik van informatie binnen organisaties; bijvoorbeeld bij dossierbeheer, besluitvormingsprocessen of dagelijkse (mobiele) processen waarbij de beschikbaarheid van accurate gegevens ondersteunend is. Transform Data International helpt organisaties de totale productiviteit van hun medewerkers te optimaliseren.

Meer informatie over Transform Data International is beschikbaar op: www.transformdata.eu
Ook kunt u uw vragen mailen naar Sharon Laheij: sharon.laheij@transformdata.eu