i-impress - Nieuwe media, nieuwe mogelijkheden, nieuwe spelregels

Persbericht geplaatst door i-impress op 28-04-2011
i-impress - Nieuwe media, nieuwe mogelijkheden, nieuwe spelregels
Nieuwe media, nieuwe mogelijkheden, nieuwe spelregels.
Met de sterke opkomst van sociale netwerken zoals LinkedIn, Twitter en Facebook is Personal Branding een sleutelwoord geworden. Waar een eerste indruk eerder altijd in levende lijve gebeurde, is dit op sociale netwerken juist iets waar men zelf niet bij is. En dat netwerken gaat non-stop door. De (eerste) indruk die men daarbij achterlaat is meer dan ooit essentieel.
Visuele profilering voor professionals heeft sinds kort een nieuwe dimensie dankzij het onlangs opgerichte i-impress. i-impress bestaat sinds april 2011 en biedt advies op het gebied van online visuele profilering en ondersteuning bij het visuele aspect van personal branding voor professionals en bedrijven. Een advies dat compleet wordt met bijbehorende fotosessies die het gewenste effect perfect in beeld tot uiting brengen.
i-impress oprichters Michel de Groot en Esther Canisius ontdekten vanuit hun eigen vakgebieden, respectievelijk fotografie en interieurontwerp en Corporate Identity, dit 'gat in de markt'. "Als ondernemer zijn wij zelf actieve netwerkers. Daarbij maken wij veelvuldig gebruik van nieuwe media, zoals LinkedIn. Wat ons opviel is dat zeer veel professionals zich met een geweldig verhaal en dito CV presenteren, maar hun profiel vervolgens ontkrachten met een profielfoto of avatar van dramatisch slechte kwaliteit. Vaag gescande pasfoto’s, uitsneden van vakantiekiekjes of foto’s van mensen met hun kind of hun geliefde motor. Heel geschikt als het een privé of low-profile presentatie betreft, zoals op Hyves. Wat de betrokkenen zich echter niet realiseren is dat zij zich professioneel willen profileren en dus een overeenkomstige indruk moeten achterlaten bij hun zakelijke connecties. i-impress richt zich heel specifiek op de groep van professionals waarvan de visuele profilering nog te wensen over laat", aldus de bedenkers van i-impress.
Over i-impress
i-impress biedt meer dan een simpele fotosessie en een aantal mooie plaatjes. i-impress denkt conceptueel mee met haar klanten, bekijkt zorgvuldig welke uitstraling aansluit op het vakgebied van de klant en hoe deze zijn of haar ‘personal branding’ versterkt. i-impress biedt tevens een landelijke dekking. Per regio wordt gewerkt met de beste fotografen voor de productie van beeldmateriaal.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Maandag 2 mei a.s. zijn Esther Canisius en Michel de Groot, tussen 13.30-14.30 uur, te gast in het radioprogramma ‘In Business’ bij BNR Nieuwsradio om over i-impress te vertellen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Esther Canisius of Michel de Groot via 078 617 4072 of 06 25088367. E-mail: contact@i-impress.nl website: www.i-impress.nl