In 4 stappen naar een stijlvolle site

Persbericht geplaatst door adolC op 11-07-2012
In 4 stappen naar een stijlvolle site

Hoe kan je een site in je voordeel laten werken? Een webpagina is je digitale visitekaartje. Een gast moet gelijk begrijpen wat je doet,vertrouwen hebben in wat je doet of aanbiedt en zich verzekerd weten van het feit dat jij degene bent die hij nodig heeft. Maar hoe ga je te werk?

Zorg in de eerste plaats voor een goed webadres. Hoe eenvoudiger, hoe beter en natuurlijk is het een goed idee als je URL gelijk is aan de naam van de organisatie. Dit zorgt ervoor dat je mensen sneller je website kan laten zien en ze hem eerder zullen vinden.

Heb je een goed ontwerpbureau gevonden? Mooi, dan komt stap twee: Het zorgen voor een website die de uitstraling heeft die bij de organisatie past. Let er op dat je bedrijf wellicht iets anders moet uitstralen dan jij als prive-persoon. Natuurlijk zijn er overlappingen en ben je betrokken bij je eigen zaak, maar er zijn ook verschillen. De kleuren die je in je logo en huisstijl gebruikt, zullen die de boventoon voeren. Ook als je zelf een preferentie hebt voor andere kleuren. Draag een overhemd in die kleur of een paar schoenen, maar verwar je eigen smaak niet met je zakelijke uitstraling.

Als je een webdesign bureau hebt gevonden waar het mee klikt, komen er een aantal voorstellen voor je website. Deze zullen allen facetten uitstralen van je bedrijf. Sommige leggen de nadruk op de ene emotie, een ander voorstel legt de nadruk op een andere emotie. Samen maak je de afweging van de uitstraling en indeling van je webpagina.

Ben je het eens geworden over het design, dan dient er nog een besluit genomen te worden. Wie zorgt voor de inhoud. In de regel ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Je zorgt zelf voor de teksten en eventueel voor de fotos. Sommige designers werken samen met editors en kunnen dit werk eventueel uitbesteden. Voor het gebruik van beeldmateriaal is het sowieso handig om duidelijke afspraken te maken.

Op deze manier kom je dus in vier stappen tot een professionele site. Geen stress, alles onder controle en jij kan bezig blijven met hetgeen je het beste doet: Je bedrijf runnen.