Informatiepunt Waterland gewoon open na inbraak

Persbericht geplaatst door Spelvaut Taal & Tekst Bureau op 14-07-2011
Informatiepunt Waterland gewoon open na inbraak

Monnickendam, 14 juli 2011–In de nacht van woensdag 13 juli is er ingebroken in Informatiepunt Waterland aan Zuideinde 2 in Monnickendam. Ondanks de inbraak is het informatiepunt vandaag gewoon geopend voor publiek.

Het bestuur van Stichting Promotie Waterland (SPW), initiatiefnemer van Informatiepunt Waterland, werd vanmorgen door de buurman van het informatiepunt geïnformeerd over de inbraak. Inmiddels is een sporenonderzoek door de Technische Recherche in gang gezet. Gelukkig blijkt de schade minimaal. Informatiepunt Waterland is ondanks deze inbraak gewoon geopend vandaag.

Nard Jansen, voorzitter SPW, over de inbraak: “Het is vreselijk jammer dat we zo kort na de opening in april al de dupe van een inbraak zijn. Het informatiepunt draait op een hardwerkend team van bestuur, adviseurs en vrijwilligers en wordt ondersteund door giften uit de gemeenschap. Iedereen zet zich belangeloos in om een positieve bijdrage aan Waterland te leveren. Deze negatieve ervaring laten we natuurlijk niet onze positieve instelling beïnvloeden. We zijn vandaag dan ook gewoon geopend en gaan maatregelen nemen voor de toekomst.”

Over Stichting Promotie Waterland
Onder de slogan ‘Waterland laat je verrassen’ is Stichting Promotie Waterland - oprichter van Informatiepunt Waterland - sinds 2010 actief in het verwezenlijken van haar algemene doel om meer mensen in Waterland te laten recreëren en ervoor te zorgen dat zij langer blijven en vaker terugkomen. De activiteiten van de SPW zijn gericht op drie doelgroepen: inwoners, ondernemers en toeristen. Informatiepunt Waterland is 7 dagen per week van 10.00 uur – 17.00 uur geopend aan het Zuideinde 2 in Monnickendam.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Bertien van der Kolk, secretaris Stichting Promotie Waterland, telefoonnummer: 0299-652580 of per e-mail: info@onswaterland.nl.

Adresgegevens
Stichting Promotie Waterland