Investeerder Support Fund neemt belang in Speedbooks

Persbericht geplaatst door Opmeer PR & Communicatie op 24-01-2012
Investeerder Support Fund neemt belang in Speedbooks

Het investeringsfonds Support Fund heeft een minderheidsbelang genomen in Speedbooks Software B.V. Dit jonge ICT-bedrijf, sinds kort gevestigd in Heerenveen, ontwikkelt applicaties om financiële rapportages te maken. Dit doen zij op een innovatieve wijze waardoor de prijs laag gehouden kan worden en het gebruiksgemak groot. De investering wordt gebruikt om de snelle groei van het bedrijf te financieren.

Door de ontwikkeling van simpele boekhoudpakketten verzorgen steeds meer ondernemers hun eigen boekhouding. Maar het keurig inboeken van inkomsten en uitgaven zegt nog niets over de financiële positie van het bedrijf. Voor de meeste MKB-bedrijven is het in deze tijd van groot belang om daar een goede inzage in te krijgen. Niet alleen de huidige stand van zaken maar ook voor de komende maanden en jaren. De softwarepakketten van Speedbooks kunnen simpel gebruikt worden met alle bestaande boekhoudpakketten.

Deze innovatieve ontwikkelingen voldoen prima aan de doestellingen van Support Fund. Prof. dr. Wim Jongen, fondsmanager van Support Fund: “Speedbooks is een uitstekende investering. Het heeft een product dat zich in de markt reeds heeft bewezen en het management van het bedrijf heeft de juiste ambitie om het bedrijf commercieel tot een succes te maken.”

CEO Lume Paulusma van Speedbooks: "Wij hebben een snel groeiend aantal klanten binnen het MKB en accountancy. Daarnaast hebben wij samenwerkingsverbanden met o.a. Rabobank, ABN AMRO en Achmea. Deze participatie van Support Fund biedt ons de ruimte en mogelijkheden om de plannen van Speedbooks, ook internationaal, sneller te kunnen realiseren. Dit doen we graag vanuit Heerenveen en zijn dan ook blij met de steun van Support Fund"

Support Fund is een aanleghaven voor een kleine maar bevlogen groep noordelijke aandeelhouders en certificaathouders. Samen staan zij sterk voor stevig startkapitaal en kennis om veelbelovende ondernemingen van de grond te tillen. Het investeringsfonds is een bron voor innovatief toptalent. De core business van Support Fund is het stimuleren van duurzame regionale bedrijvigheid met nadruk op die situaties waar de juiste ambitie aanwezig is om te groeien en een duidelijk rendement kan worden behaald. De structuur van het fonds is zo ingericht dat er een actief innovatienetwerk van ondernemers meedenkt en meewerkt aan het laten slagen van nieuwe ondernemingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Konstantijn Mikes(Speedbooks) 06 – 2701 4970