JMP Architect winnaar VIDA Community Challenge

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 15-04-2014
JMP Architect winnaar VIDA Community Challenge

Team JMP Architect van de Escuela Tecnica Superior de Arquitectura uit Madrid is de winnaar van de VIDA Community Challenge. Het team wint1500 euro prijzengeld omdat ze de meeste online stemmen hebben gekregen voor hun sterke visuele presentatie.

Als onderdeel van deVELUX International Design Award competitie kregen ontwerpstudenten uit 20 Europese landen de mogelijkheid hun visie op toekomstige raambekleding voor dakramen op de online community site te plaatsen. In een reeks uitdagingenkonden ze beelden van objecten en concepten die hun ontwerpproces inspireren, maar ook hun reflecties op de gekozen materialen en het eindproduct dat zij willen creëren, met een breed publiek delen. De meeste stemmen gingen naar team JMP Architect van de Escuela Tecnica Superior de Arquitectura uit Madrid, die daarmee het prijzengeld van 1500 euro mag opstrijken.

Prijsuitreiking VIDA in Design Academy Eindhoven
De vakkundige jury zal zich nu over ingezonden projecten gaan buigen. Dewinnaar ontvangt naast de eer 6000 euro, de tweede plaats 2500 euro. De genomineerden zullen worden geselecteerd op basis van vier beoordelingscriteria: innovatie, kwaliteit van leven, duurzaamheid en marktpotentieel. De jury bestaat uit de Nederlandse ontwerpster Petra Blaisse, één van de weinige ontwerpers die zowel aan interieur als exterieur architectuurprojecten werkt, het Italiaans-Deense meubeldesign duo Gamfratesi en de initiatiefnemer van de Red Dot Award Prof. Dr. Peter Zec. De prijzen zullen op 22 mei voor het eerst worden uitgereikt in de Design Academy in Eindhoven.

Over de VELUX International Design Award
De VELUX International Design Award 2014 is opgezet om de raamdecoratie van de toekomst te ontdekken. Vanuit het thema “Innovation by Experiments” spoort de competitie designstudenten, zowel individueel als in teams, aan om deel te nemen aan het innovatieproces van de VELUX Groep om raamdecoratie voor dakramen te ontwikkelen die verder gaan dan de standaard. Designstudenten uit meer dan 20 Europese landen worden gestimuleerd hun creativiteit, intelligentie en persoonlijkheid te gebruiken om een echt verschil te maken in het leven van mensen. De door de jury bepaalde winnaar ontvangt naast de eer 6000 euro, de tweede plaats 2500 euro. Naast de beoordeling door de jury krijgen deelnemers de kans om hun ontwerp via social media te delen, waar iedereen kan meestemmen op hun favoriete inzending. De winnaar van deze publieksprijs ontvangt een prijs van 1500 euro. De award wordt uitgereikt op 22 mei 2014 in de Design Academy in Eindhoven. Meer informatie: designaward.velux.com en communityprize.velux.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR
Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935