Jong Management Congres inspireert met thema Lef

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 08-10-2012
Jong Management Congres inspireert met thema Lef

ALMERE - Ondernemers die het lef hebben om hun angsten in de ogen te kijken en open staan voor nieuwe kansen, slagen sneller in het behalen van hun doel. Met deze boodschap verlieten honderden jonge managers, ondernemers en directeuren zondag het driedaagse zakelijke evenement Jong Management Congres in Almere.

Demissionair gedeputeerde van Economische Zaken voor de provincie Flevoland Jan-Nico Appelman verrichtte de openingsspeech van het congres. Appelman: 'Lef zit in het DNA van Flevoland. De provincie Flevoland heeft veel te bieden voor jonge ondernemers: ruimte, groei, uitstekende vestigingsfactoren, organisatiekracht en innovatieve ontwikkelingen worden gecombineerd met een cultuur van 'can do' en 'hands-on'.

Gastspreker Hans Biesheuvel noemde in zijn toespraak een aantal momenten waarop hij zelf lef heeft getoond, als ondernemer, investeerder en in zijn huidige rol als voorzitter van MKB Nederland. Tijdens een bijzonder persoonlijk levensverhaal nam Biesheuvel de aanwezigen mee in zijn achtergrond als eigenaar van een technische groothandel, die hij twaalf jaar geleden verkocht. Ook voor de keuze om voorzitter van MKB Nederland te worden was lef nodig: de rol als investeerder in bedrijven beviel hem goed en de vergadercultuur van het bestuurlijke leven lonkte allerminst. Maar het besef dat hem de gelegenheid werd geboden om als ondernemer op te komen voor de belangen van heel ondernemend Nederland, deed hem besluiten niet langer aan de zijlijn te blijven staan.

Andere sprekers tijdens het JM-congres waren Danny Meki? en Sander Pluijm. Meki? daagde de aanwezige ondernemers, managers en directeuren uit om buiten hun bestaande kaders te denken en te ondernemen. Hierbij putte hij uit zijn eigen ervaring om te illustreren hoe afwijken van gebaande wegen tot succes kan leiden.

Pluijm was de laatste spreker, en sloot af met de stelling 'ondernemen is topsport'. Ondernemers moeten volgens hem namelijk hetzelfde soort karakter en dezelfde mentaliteit hebben als topsporters om succesvol te kunnen zijn. Dat illustreerde hij op toepasselijke wijze met zijn ervaringen als media crew member in team Delta Lloyd tijdens de Volvo Ocean Race 2008-2009.

Voorzitter van Jong Management Marck Hagen kijkt terug op een bijzonder geslaagd congresweekend: 'Onze vereniging telt circa 1000 leden, die samen verwantwoordelijk zijn voor zo'n 70.000 arbeidsplaatsen. Nederland wordt heel klein als we met z'n allen samenkomen. We komen uit alle windstreken, maar zo voelt het niet.'

Jong Management is de landelijke vereniging voor jonge werkgevers, gelieerd aan VNO-NCW. De leden komen maandelijks in dertig door het hele land bijeen rondom het thema Persoonlijke & Zakelijke Groei. Eenmaal per jaar organiseert één van de kringen het JM Congres. Dit jaar was het kring Flevoland die het initiatief op zich had genomen om sprekers van topniveau samen te brengen met de leden van Jong Management.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Harm Korfker, tel.: 06-11397592. De foto is vrij van rechten te gebruiken. Wel graag de naam van de fotograaf vermelden: Sascha Varkevisser.