Klantvriendelijke VELUX contactmodule winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 25-09-2012
Klantvriendelijke VELUX contactmodule winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012

De Meern, 25 september 2012. De online contactmodule van daglichtspecialist VELUX Nederland blijkt een goede manier om consumenten en professionele verwerkers met elkaar in contact te brengen. Sinds de start in 2009 hebben al ruim 10.000 mensen gebruik gemaakt van het Montagepartnersysteem om een betrouwbare verwerker te vinden. Of het nu gaat om een zolderverbouwing, het plaatsen of vervangen van VELUX dakramen of lichtkoepels, via het VELUX montagepartnersysteem kunnen mensen die thuis behoefte hebben aan meer ruimte en daglicht, eenvoudig de hulp van een betrouwbare professional inroepen. Dit initiatief is nu vanuit de bouwkolom beloond met de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012.

Driekwart van alle Nederlandse zolders fungeert voornamelijk als bergruimte zo blijkt uit onderzoek onder huiseigenaren naar het gebruik en de beleving van de bovenste verdieping. Dit terwijl de zolder door daglicht toe te voegen eenvoudig kan worden omgetoverd tot een extra slaap-, kinder- of werkkamer. Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat consumenten bij de zoektocht naar een aannemer die dit voor hen mogelijk kan maken, steeds vaker gebruik maken van het internet. Een probleem hierbij is dat men het moeilijk vindt om de kwaliteiten van de verwerkers online in te schatten. VELUX Nederland streeft dienstverlening op kwalitatief hoog niveau na en wil meer zijn dan alleen een leverancier van producten. Daarom probeert VELUX de onzekerheden bij mensen weg te nemen. Via het online Montagepartnersysteem kunnen zij snel een professioneel en betrouwbaar montagebedrijf vinden.

De opzet is zeer gebruiksvriendelijk. Iemand doet op de website van VELUX inspiratie op en vult, aan de hand van een aantal vragen, online zijn wensen en gegevens in. Vervolgens verschijnt een overzicht van de dichtstbijzijndste verwerkers, die hem kunnen adviseren over VELUX producten en zorg kunnen dragen voor het plaatsen van dakramen en daglichtsystemen in hellende daken, het plaatsen van lichtkoepels op platte daken of het verzorgen van complete zolderverbouwingen.

Gegarandeerde professionele inbouw

Om als VELUX Montagepartner erkent te worden, moeten alle deelnemende montagebedrijven voldoen aan een aantal criteria op het gebied van bedrijfsvoering, garantie, praktijkervaring en klantgerichtheid. Daarnaast worden alle aangesloten bedrijven jaarlijks getraind. Hierdoor krijgt de consument de garantie dat de VELUX producten op de juiste manier en volgens de meest recente Uitvoeringsrichtlijn worden gemonteerd. Stuk voor stuk zekerheden met als eindresultaat meer woongenot en meer leefruimte.

Juryvoorzitter Bernard Verburg overhandigde de Marketing Jaarprijs aan Oscar Groenewout, Channel Manager van VELUX Nederland B.V. Verburg: “De jury vindt het een uitermate goed doordacht concept, zowel vanuit de consumentenwens als de partnerwens. VELUX heeft goed geluisterd naar de klantwensen en signalen vanuit de markt.”

Meer informatie: www.velux.nl/montage

-///-

Over de BouwKennis Marketing Jaarprijs

Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Dit is de prijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De BouwKennis Marketing Jaarprijs werd dit jaar voor de achtste keer uitgereikt. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie en positionering van het concept, de gemaakte strategische keuzes en het onderscheidend vermogen. Ook de communicatieve uitrol en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. Met de Marketing Jaarprijs beoogt BouwKennis marketing in de bouwsector naar een hoger plan te tillen. De zevenkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2012 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Paul Brouwer (Grohe), Michiel Damhuis (ATAG), Marie-José Tijssen (Technische Unie), Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy) en Boudewijn Goedhart (BouwKennis). Kijk voor meer informatie op www.bouwkennis.nl.

Over de VELUX Groep

De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers. De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor de redactie:

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935

claudia.van.veenendaal@velux.nl | www.velux.nl