Kunst en muziek tijdens open dag Stop Poverty

Persbericht geplaatst door ikwilpubliciteit op 07-06-2011
Kunst en muziek tijdens open dag Stop Poverty

ALMERE – De open dag van de Almeerse stichting Stop Poverty staat dit jaar in het teken van kunst en muziek. Op zondag 26 juni, vanaf 14.00 uur zijn in het Lido aan het Bergsmapad schilderijen te zien van Antonio Poioumen. De schilder is aanwezig en maakt ter plekke een nieuw schilderij. Ook is er een foto-expositie van Mona Alikhah. De livemuziek wordt verzorgd door de jazz-band NO EGO. De entree, inclusief welkomstdrankje en hapjes, is gratis.

De doeken van Antonio Poioumen worden wereldwijd op beurzen tentoongesteld. Omdat de schilder graag de dialoog met de toeschouwer zoekt, is hij tijdens de open dag live aan het werk. Ook zijn foto’s te zien van Mona Alikhah. De Almeerse kunstenares en fotografe toont foto’s uit haar project Meisjes van Ashraya, waarbij ze glamourfoto’s schoot van ex-prostituees in het Indiase Tenali.

Stop Poverty
De open dag biedt een combinatie van live entertainment en presentaties die een beeld scheppen van het werk van Stop Poverty. De stichting zorgt er als ‘makelaar’ in de internationale samenwerking voor dat de allerarmsten wereldwijd worden voorzien van o.a. medische hulp, scholing, schoon drinkwater en noodhulp. Bij Stop Poverty blijft er geen geld aan de strijkstok blijft hangen. De giften komen terecht bij de mensen die het écht nodig hebben. Al voor 195 euro kunnen bedrijven een wezenlijke bijdrage leveren aan de bestrijding van armoede.
De stichting kreeg landelijke bekendheid via omroep Llink met de campagne ‘Red levens met schoon drinkwater’. Al voor 850 euro kan de hulporganisatie een dorp in India helpen aan veilig drinkwater door een waterput te slaan.

Open dag
De open dag wordt zondag 26 juni gehouden van 14.00 tot 17.00 uur in Lido Almere aan het Bergsmapad 1, langs de A6 achter McDonalds. De entree is gratis. Door verschillende (lokale en internationale) artiesten en sprekers een platform te bieden wordt getoond hoe je als individu verschil kunt maken in de levens van mensen in nood. Door kunst, muziek en dans te verenigen dragen verschillende artiesten hun steentje bij aan een wereld zonder armoede. De opbrengst van deze dag gaat naar de bestrijding van lepra in India.Er is live-muziek van de band No Ego en ook zijn verschillende bedrijven aanwezig, waardoor de open dag ook een uitstekende gelegenheid biedt om het netwerk te vergroten.

Informatie: www.stop-poverty.org