Lieke van Lexmond en Mark van Eeuwen op reis naar Rwanda en wonen naamgeving 12 baby gorilla’s bij.

Persbericht geplaatst door Likizo Marketing op 21-06-2013

Rwanda viert met de 9e editie van de traditionele naamgevingceremonie Kwita Izina de geboorte van 12 baby gorilla's. Voor het eerst in de geschiedenis zullen hier 2 bekende Nederlanders bij aanwezig zijn.

Celebrating Nature, Empowering Communities

Met dit thema vestigt Rwanda dit jaar de aandacht op de bescherming van de berggorilla’s en het natuurbehoud van hun leefomgeving, maar ook als eerbetoon aan alle betrokkenen, van de rangers tot biologen en dierenartsen. Een groot eerbetoon in het bijzonder aan de lokale gemeenschap die onmisbaar en daarom cruciaal is met betrekking tot het natuurbehoud.

Lieke & Mark having a Rwandaful time

Lieke van Lexmond en Mark van Eeuwen zijn donderdagochtend vanaf Schiphol met Turkish Airlines vertrokken naar Kigali, de hoofdstad van Rwanda. Samen met video productiebedrijf Amstelworks zullen zij een rondreis door Rwanda maken en naast de Rwandese bevolking en haar cultuur, de enorme diversiteit van het groene heuvelachtige land in Afrika ontdekken. “Rwanda is een nog onontdekt land in Afrika. Het gaat er al meer dan 10 jaar rustig en vredelievend aan toe. Iedereen is daar hard bezig om het land weer op te bouwen. Meer dan de helft van de mensen in het parlement is vrouw en plastic is er verboden. Naast gorilla’s en prachtige natuur heeft het land nog veel meer moois te bieden”, vertelt Van Eeuwen vlak voor vertrek, “dit land verdient het om weer positief op de kaart gezet te worden.”

Meer informatie:

Kwita Izina www.kwitizina.org

Ambassade van Rwanda www.ambalahaye.nl

Turkish Airlines www.turkishairlines.com

Amstelworks www.amstelworks.tv

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met:

Eric Rugamba

E: erugamba@minaffet.gov.rw