Managen als een ruiter

Managen als een ruiter

Stuur als een topruiter
Denk naar voren!

Ruiters zijn geboren leiders. Tineke Verhoeven kan het weten. Ze is een verwoed amateur-ruiter en een ervaren leidinggevende. In haar boek Managen als een Ruiter laat ze aan de hand van 21 principes zien hoe je als leidinggevende kunt leren van het samenspel tussen ruiter en paard. Voor haar was deze ervaring van onschatbare waarde. Behalve bij andere leidinggevenden ging ze ook te rade bij topruiters. Kijk niet achter je, zeggen de ruiters, denk naar voren! Want daar liggen de oplossingen. En dat ‘voorwaarts oplossen’ is maar één van de succesformules op weg naar inspirerend leiderschap.

Van struikelpartij naar inspirerend leiderschap
Het boek is gelardeerd met voorbeelden uit de praktijk, ook die van de schrijfster zelf. In haar openhartige verhalen spaart ze zichzelf niet. In haar werk als hoofdredacteur met een team van kritische professionals om zich heen noemt Verhoeven zich “een lerend leider op weg naar die droomfase”. Zij leidde afwisselend zo’n 10 verschillende bladen. Haar langste periode op één plek was 8 jaar, als hoofdredacteur van het weekblad Viva.
Een greep uit de 21 onderwerpen:

• de teugels, meer of juist minder druk?
  • het geheim van goed contact: in drievoud
  • over merries en ruinen en een hengst als chef
  • Voor wie is het bedoeld?
    Met het boek richt Verhoeven zich op alle leidinggevenden en die in spe. Het biedt herkenning en nieuwe inzichten, waardevolle ervaringen en veel praktische tips van ervaren ruiters, managers, goeroes, bedrijfspsychologen. Op de tweede plaats is Managen als een Ruiter een verrijking voor iedereen die omgaat met paarden, met name om de wijze en genuanceerde uitspraken van vele topruiters.

Het boek is te bestellen via Boeken – Tineke Verhoeven

Managen als een ruiter – Tineke Verhoeven

_________________________________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie:
    Voor meer informatie en interviewverzoeken kunt u contact opnemen met de auteur:
    info@tinekeverhoeven.nl of www.tinekeverhoeven.nl

Boekspecificaties: