Mannen vinden vruchtensap in mooie fles het lekkerst

Persbericht geplaatst door Sapas op 28-02-2011
Mannen vinden vruchtensap in mooie fles het lekkerst

Wij hebben als "groen en duurzaam" sappenbedrijf een onderzoek gestart met 15 modebewuste en sportieve mannen wat de mannen nou lekker vinden in een fruit en/of groentesapje en vooral wat de reden is voor een man om niet zoals een vrouw met regelmaat te kiezen voor fruit in de vorm van een vers sapje? Hiervoor hebben wij een zogenaamd “blind onderzoek” verricht. De uitslag is verrassend.

Waarin verschilt de smaak van mens tot mens en van man tot vrouw, dat is een interessante en vooral leuke vraag.

Uit het “blind onderzoek” kwam naar voren dat mannen wel degelijk van een vers sapje houden maar wat blijkt nu; ze zouden dat sapje eerder drinken als het in een mooie fles zou zitten.

Een citaat van spreker en tevens directeur van Centrum Smaak Onderzoek “worden de smaken gevormd door de omgeving. Smaak is dus veel meer dan “producteigenschappen”. Een logisch gevolg is dat merk, verpakkingen, afmetingen, herkomst, kleur, omgeving, ervaring etc. de waargenomen smaakeigenschappen direct beïnvloeden”

Hoe hebben wij het onderzoek verricht?

Wij hebben 15 mannen eerst een glas sap laten proeven zonder verdere informatie over de ingrediënten en fruitsoorten in het sap. Daarna hebben wij hetzelfde sapje getest in het originele en milieuvriendelijke flesje met vrolijk etiket waar alle ingrediënten en fruitsoorten op staan en met een leuke persoonlijke boodschap. Hieruit is naar voren gekomen dat de mannen allen kozen voor het sapje in de fles. Dit was nogmaals het hetzelfde sapje.

Dus de conclusie is heel simpel voor het creëren van het perfecte mannensapje. Neem smaak tezamen met al deze andere factoren om het tot een succesformule te maken.