Marion van Limpt gaat baanbrekers leiden

Persbericht geplaatst door WML op 06-09-2012
Marion van Limpt gaat baanbrekers leiden

HEUSDEN/LOON OP ZAND/WAALWIJK, 6 september 2012 – Marion van Limpt (48) wordt op
1 januari 2013 de nieuwe algemeen directeur van baanbrekers. Deze vooruitstrevende
uitvoeringsorganisatie voor sociale zaken en sociale werkvoorziening ontstaat door de fusie tussen Intergemeentelijke Sociale Dienst Midden-Langstraat (ISD) en het Werkbedrijf voor gesubsidieerde arbeid, activering en trajecten Midden-Langstraat (WML).

Werk en inkomen
Van Limpt was sinds februari 2007 al actief als directeur van de ISD Midden-Langstraat. Sinds 1 augustus jl. is zij vanuit de ISD als algemeen directeur gedetacheerd bij WML. Als beide organisaties in elkaar opgaan, gaat zij leiding geven aan baanbrekers. Baanbrekers is in de Langstraat (gemeenten Heusden, Loon op Zand en Waalwijk) straks dé organisatie op het gebied van werk en inkomen.

Vitale rol
Zowel economisch als maatschappelijk gaat baanbrekers een vitale rol vervullen in de regionale samenleving. Baanbrekers gaat op een vernieuwende en coöperatieve manier mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan de slag helpen. Als publieke onderneming biedt baanbrekers dienstverlening aan werkgevers en werkzoekenden. De netwerkorganisatie heeft hierbij oog voor zowel het sociale als het zakelijke.

Sporen verdiend
De nieuwe directeur heeft haar sporen verdiend op het gebied van sociale zaken, werkgelegenheid en sociale werkvoorziening. Ruim 25 jaar is zij actief op de markt van arbeidsinpassing. Vanuit verschillende perspectieven richt zij zich op de aansluiting van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Ze startte haar carrière bij de vakbeweging, werkte voor een werkgeversvereniging en voor verschillende project- en netwerkorganisaties. In 2001 ging Marion aan de slag als productiemanager bij een SW-bedrijf. Daarna richtte zij zich vanuit een functie bij het A&O-fonds voor de SW-sector voornamelijk op de professionalisering van de kerntaak van SW-bedrijven: leren en ontwikkelen. In 2007 maakte Marion de overstap naar de ISD Midden-Langstraat. Hier was zij de laatste vijfenhalf jaar actief als directeur. Vanuit deze functie trad zij in 2011 toe tot het algemeen bestuur van Divosa, de vereniging van managers van sociale diensten.

Werk van werk maken
Samen met de medewerkers van de ISD en WML wil Van Limpt écht werk van werk gaan maken. Beide organisaties staan voor een enorm uitdagende opgave: met krimpende middelen zoveel mogelijk personen naar de arbeidsmarkt zien te begeleiden. Daarvoor is volgens Van Limpt een baanbrekende manier van werken vereist. De fusie van de ISD en WML tot baanbrekers is hierbij één van de eerste stappen.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Robin de Jong, communicatieadviseur, mobiel: 0615 03 73 73. E-mail: communicatie@wml.org.

De bij dit persbericht gevoegde foto is vrij van rechten.Fotografie: Verbeeld, Erik van der Burgt.