Mark Barrenechea benoemd tot nieuwe President en CEO bij OpenText

Persbericht geplaatst door Influx PR op 09-01-2012
Mark Barrenechea benoemd tot nieuwe President en CEO bij OpenText

John Shackleton met pensioen na dertien jaar leiderschap bij OpenText

Hoofddorp – 9 januari 2012– OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft per 2 januari 2012 Mark Barrenechea benoemd tot President en Chief Executive Officer bij OpenText Corporation. Met ingang van deze datum heeft de huidige President en CEO, John Shackleton, zijn uitvoerende taken neergelegd evenals zijn rol binnen de Raad van Bestuur van OpenText.

Mark Barrenechea: een ervaren topmanager binnen de hightech branche
Met meer dan twintig jaar ervaring in executive management en leiderschap in de hightech sector, werd de heer Barrenechea in 2006 benoemd binnen de Raad van Bestuur van Rackable Systems en was hij tevens President en CEO. Binnen deze functie leidde hij de overname van Silicon Graphics Inc. (NASDAQ: SGI) en werd benoemd tot President en CEO van SGI in mei 2009. Deze functie bekleedde hij tot en met december 2011.

Eerder was de heer Barrenechea Executive Vice President en Chief Technology Officer bij Computer Associates. Daarvoor bekleedde hij de positie van Senior Vice President Applications Development bij Oracle Corporation en maakte hij deel uit van het executive management comité, waarbij hij een wereldwijd team van duizenden medewerkers aanstuurde en medeverantwoordelijk was voor release 11i van Oracle Applications.

Mark Barrenechea (46) werd in mei 2011 door de San Francisco Business Times uitgeroepen tot ’Best Large Company CEO 2011’, een erkenning van zijn leiderschapskwaliteiten en bedrijfsgroei. De heer Barrenechea zal tevens zitting nemen in de Raad van Bestuur van OpenText Corporation en zal opereren vanuit Waterloo, Ontario.

John Shackleton: doelgerichte leider voor OpenText
John Shackleton en de Raad van Bestuur hebben een plan van opvolging uitgewerkt om de rol van President en CEO zorgvuldig in te vullen na zijn vertrek. De heer Shackleton blijft tot het einde van het fiscale jaar een adviserende rol vervullen ter ondersteuning van de heer Barrenechea tijdens de overgangsperiode.

“Namens iedereen bij OpenText wil ik waardering uitspreken over de doelgerichte manier waarop John de groei van de organisatie heeft gerealiseerd sinds zijn aantreden als President in 1998 en later in 2005 als Chief Executive Officer”, aldus Tom Jenkins, Executive Chairman van de Raad van Bestuur en Chief Strategy Officer. “De prestaties die John heeft geleverd tijdens zijn dertien jaar durende leiderschap bij OpenText zijn bewonderenswaardig. Hij heeft de organisatie geleid in een periode van groei van minder dan 100 miljoen dollar aan omzet naar meer dan een miljard dollar.”

“Het leiderschap van John werd meerdere malen bewezen, zowel in moeilijke tijden als bij een aantal van de belangrijkste mijlpalen in de geschiedenis van OpenText. Velen van ons bij OpenText hebben geprofiteerd van zowel de professionaliteit van John als de inzichten die hij meebracht bij het uitvoeren van complexe taken, zoals het integreren van volledige bedrijfs- en productlijnen”, stelt Jenkins. “Wij wensen hem veel geluk tijdens zijn pensioen.”

“Gedurende mijn dienstverband bij OpenText heb ik het voorrecht gehad te werken met een aantal zeer getalenteerde mensen, niet alleen onze werknemers en klanten, maar ook onze partners en investeerders. Ik kijk ernaar uit om het bedrijf de komende jaren te zien groeien onder leiding van Mark,” aldus John Shackleton.

Over OpenText

OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2012 by OpenText Corporation. OPENTEXT, OPENTEXT EVERYWHERE and OPENTEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: