Marketeers hebben uitdagingen nodig

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 14-10-2012
Marketeers hebben uitdagingen nodig

Marketing- en communicatieprofessionals hebben behoefte aan echte uitdagingen, zo geeft 61% van de professionals aan in de Beroepen en Arbeidsmarkt Survey van Yacht.

Onderzoek
De survey is een gezamenlijk initiatief van Randstad, Tempo Team en Yacht. Het onderwerp ‘uitdagingen’ heeft extra meegelopen in de meting van de survey in de maand juni onder 1.000 werkende hoger opgeleiden.

Nieuwe projecten, nieuwe uitdagingen
33% ziet het starten van een nieuw project als de beste manier om weer uitdagingen te creëren.
Tegelijkertijd geeft 33% aan dat er geen tijd is voor ‘spannende projecten’. Door gebrek aan financiële middelen is er te weinig mankracht beschikbaar, zegt 25%.
3 op de 10 geeft aan door de crisis juist genoeg uitdagingen te zien.

Grootste uitdagingen
Als grootste uitdagingen worden gezien:
• vakinhoudelijk diep nadenken (33%)
• iets volledig nieuws doen (25%)

Grootste vakinhoudelijke uitdagingen
Marcom professionals zien als grootste vakinhoudelijke uitdagingen:
• Inzetten van social media op een meetbare en effectieve manier voor het realiseren van doelen (27%)
• Het centraal stellen van de organisatiedoelstellingen in het marketing en communicatiebeleid

Verbeteringen voor het bedrijf
Opvallend is dat Marcom professionals meer gericht zijn op het realiseren van verbeteringen voor het bedrijf dan op het ontwikkelen van de eigen vaardigheden. In andere disciplines zoals IT, Finance of techniek, is dat juist andersom.

Actiever zoeken
Van degenen die meer uitdaging willen, is 21% actief op zoek naar een andere baan.

Bron: bericht op Marketingonline.nl, 7 september 2012

Het Klaninteractie Kenniscentrum.


deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: