Marketing mist kansen door veranderd consumentengedrag

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 13-10-2012
Marketing mist kansen door veranderd consumentengedrag

Uit onderzoek van Yesmail blijkt dat veel merken kansen missen op verkopen doordat de marketing campagnes onvoldoende aansluiten op het veranderde consumentengedrag. Een overzicht van misfits.

Onderzoek
Yesmail heeft onderzoek gedaan onder meer dan 500 consumenten naar hun aankooppatronen. Tevens zijn de digitale marketing campagnes van 20 leidende merken gedurende drie maanden gevolgd en geanalyseerd.

Misfit 1
• 41% van de mobiele internetters heeft naar aanleiding van een mobiele e-mail campagne een online- of offline aankoop gedaan
• Nog altijd is een derde van de e-mails van de aanbieders gelinked aan webpagina’s die niet geschikt zijn voor mobiel internet

Misfit 2
• 34% van de consumenten heeft naar aanleiding van aanbiedingen op social media een aankoop gedaan
• Slechts 8% resp. 4% van de campagnes op Facebook resp. Twitter bevatten aanbiedingen, zoals kortingen en geen leveringskosten

Misfit 3
• 40% van de online shoppers doet het liefst aankopen tussen 18.00 en 22.00 uur
• Slechts 5% van de e-mail campagnes vinden tijdens deze prime tijden plaats

Misfit 4
• 60% van de consumenten communiceert het liefst tussen 18.00 uur en 2.00 uur met merken op social media
• Meer dan 60% van de Facebook, Twitter en Google+ campagnes vinden plaats tussen 10.00 uur en 18.00 uur

Overige resultaten
• e-mail promoties beïnvloeden 80% van de online shoppers en 71% van de offline shoppers
• 62% van de mobiele consumenten hebben hun mobiele toestel gebruikt in een winkel om internet prijzen met de winkelprijzen te vergelijken
• 80% van de offline kopers koopt bij voorkeur in het weekend, tegen 31% van de online shoppers

Bron: bericht op Yesmail.com, 8 oktober 2012

Post op http://www.klantinteractiekenniscentrum.nl

Op het kenniscentrum zijn gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: