Martin Liebregts nieuwevaste columnist Highlights

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 26-03-2012
Martin Liebregts nieuwevaste columnist Highlights

De Meern, 26 maart 2012. Martin Liebregts verzorgt in 2012 de vaste column van het VELUX relatiemagazine Highlights. Hij neemt hiermee het stokje over van Marjet Rutten die in 2011 de column voor haar rekening nam. In de eerste editie van 2012 die deze week verschijnt, zal hij voor het eerst zijn visie en ideeën over kansen in de renovatiemarkt met ons delen. Liebregts is directeur van de BouwhulpGroep en is de afgelopen dertig jaar in verschillende functies betrokken geweest bij renovatie en onderhoud van de gebouwvoorraad.

Martin Liebregts is al jaren als adviseur, onderzoeker, docent, publicist en in het bijzonder als architect betrokken bij renovatie en onderhoud van de gebouwvoorraad. Tientallen renovatieprojecten heeft hij gerealiseerd. Alle projecten hebben gemeen dat gezocht is naar het evenwicht tussen de waarde van het bestaande, de nieuwe functionaliteit en de samenhangende beeldkwaliteit. Martin Liebregts is naast directeur/architect van het bureau BouwhulpGroep ook initiatiefnemer van Kennisbank Bestaande Woningbouw en hoofdredacteur van het Kennisplatform RENDA. In zijn eerste column in Highlights gaat hij in op het verschil tussen innovatie en uitvinding. Want hoe staat het eigenlijk met de innovaties in de renovatiemarkt?

Highlights
Design, maatschappelijk verantwoord ondernemen, kwaliteit, innovatieen projecten waar duurzaamheid de boventoon voert. Allemaal onderwerpen die regelmatig te vinden zijn in Highlights. Nieuw dit jaar is de rubriek Conceptueel. Architecten met creatieve ideeën voor gebouwen, waarin binnenklimaat en daglichttoetreding een grote rol spelen, bieden wij vanaf deze editie een podium om hun concept aan de buitenwereld te tonen.

Het relatiemagazine van VELUX Nederland is een mix van betrouwbare, actuele informatie en inspiratie verpakt in verschillende journalistieke genres. Highlights verschijnt 4 keer per jaar en wordt in een oplage van ruim 21.000 exemplaren verspreid onder alle relaties van VELUX Nederland, zoals woningbouwverenigingen, projectontwikkelaars, overheden, scholen, architecten, VELUX dealers, bouwmaterialenhandelaren, verwerkers etc. http://highlights.velux.nl/

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers. De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie over VELUX Nederland kunt u contact opnemen met:

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern