Martketing optimaliseert e-mail voor mobiel

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 12-10-2012
Martketing optimaliseert e-mail voor mobiel

Uit een recent rapport van eMarketer blijkt dat, ondanks de concurrentie tussen kanalen, e-mail een effectief instrument blijft voor marketeers.

Openen en klikken
De percentages openen in de VS zijn de afgelopen maanden toegenomen van 23% in het eerste kwartaal van 2011 tot ruim 26% in het eerste kwartaal van 2012.

De click through rate is echter afgenomen van 5,9% naar 4,7%.

Relevantie
Ondanks de afnemende click through rate blijft e-mail relevant.
90% van de volwassen internet gebruikers verstuurd maandelijks ten minste één e-mail. Dit heeft betrekking op ruim drie kwart van de bevolking. Tot 2016 zal deze deelpopulatie nog verder groeien.

Mobiel
Wereldwijd gezien wordt meer dan een derde (36%) van de e-mails geopend op een mobiel toestel.
Slechts 22% van de marketeers heeft hun e-mail echter geschikt gemaakt voor mobiel.

Het is aan marketeers om deze inhaalslag snel te maken en de relevantie van e-mail verder te bevorderen.

Bron: bericht op eMarketer.com, 20 augustus 2012

Post op het Klantinteractie Kenniscentrum.

Op het Kenniscentrum zijn tevens gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: