Millennials zijn ondernemend

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 15-10-2012
Millennials zijn ondernemend

http://www.klantinteractiekenniscentrum.nlUit onderzoek van PayScale Inc. en onderzoekbureau Millennial Branding blijkt dat Millennials, ook wel Gen Y genoemd, zich meer aangetrokken voelen tot kleinere bedrijven die flexibiliteit bieden, een ondernemingsgeest uitstralen en geen beperkingen opleggen ten aanzien van social media gebruik.

Ondernemend
Het onderzoek bevestigt het beeld dat Millennials ondernemend zijn, ‘into social media’, en de vrijheid en flexibiliteit verkiezen boven het beleid van grote ondernemingen.

Technische bedrijven
De jonge medewerkers (tussen de 18 en 29 jaar) voelen zich ook aangetrokken tot grote technische bedrijven, waar innovatie van belang is en salarissen hoger zijn, en flexibele arbeidsprogramma’s mogelijk zijn.

Expertises van Millennials
Twee van de belangrijkste vaardigheden die millennials vandaag de dag bieden, zijn online marketing en social media management.

Waar Millennials werken
Millennials werken voornamelijk in kleinere bedrijven:
• Tot 100 medewerkers (47%)
• Van 100 tot 1.500 medewerkers (30%)
• Meer dan 1.500 medewerkers (23%)

Bron: Samantha Murphy, ‘Young Job Seekers Prefer Working at Start Ups’, op Mashable,com, 27 augustus 2012

Post op Klantinteractie Kenniscentrum.

Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: