Miscota verovert de internationale markt

Persbericht geplaatst door MiscotaNederland op 23-10-2012
Miscota verovert de internationale markt

Het Spaanse bedrijf Miscota, opgericht door twee jonge ondernemers, richt zich op de online verkoop van honden- en kattenvoer. Miscota is al actief in meerdere Europese landen, sinds kort ook in Nederland.

Barcelona, 23 oktober 2012 – Miscota is opgericht door twee jonge ondernemers, Albert Costa en Xiaolei Jin, beide 23 jaar, met een ruime ervaring in de wereld van e-commerce en online bedrijven. Miscota is al actief in Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal, Duitsland, België en Oostenrijk. Sinds vorige week heeft Miscota ook de Nederlands markt betreden.

Miscota heeft onlangs met succes een financieringsronde van 1 miljoen afgesloten met het doel een verdere verovering van de Europese markt te gaan realiseren. “Ons beleid is gebaseerd op internationalisering en versterking van ons succes in de landen die gekozen hebben voor het openstellen van hun markten voor de producten en de service die wij bieden” aldus Miscota.

Het aantrekken van financiering door Business Angels, aandelenfondsen en publieke middelen heeft deze snelle groei mogelijk gemaakt.

De toegang tot deze investering is bereikt in een recordtijd van iets meer dan twee maanden. De kapitaalinjectie die deze twee jonge ondernemers hebben ontvangen, hebben het proces van internationalisering versneld en heeft geleid tot een sterke stijging van de omzet.

De Miscota oprichters hebben al vanaf de start van de onderneming de steun van de toonaangevende merken en groothandelaren van voedsel en accessoires voor huisdieren, zoals Royal Canin voor honden of Hill´s voor katten. Ook zij zien Miscota- online als het ideale kanaal om de verkoop van hun producten uit te breiden en toegang te krijgen tot meer klanten.

In September, negen maanden na oprichting, heeft Miscota al een omzet van meer dan 150.000 euro per maand. De doelstelling is het jaar 2012 af te sluiten met een omzet van meer dan 1,2 miljoen euro, een record als je bedenkt dat dit doel werd bereikt bijna zonder investering in online marketing. Deze groep van ondernemers heeft zich zeer snel als nummer één van zijn categorie kunnen positioneren in Spanje, volgens Alexa.

Om efficiënt te kunnen werken, beschikt het bedrijf over een robuuste infra structuur, bestaande uit een magazijn van 3.000 m2, met alleen al meer dan 1000 artikelen op het gebied van voeding voor honden, 5.500 referenties en een logistieke dienstverlener die voor de meeste producten levering garandeert binnen 24 uur. Het bedrijf is gevestigd in Mataró (Barcelona).

Voor de redactie:

Het Spaanse bedrijf Miscota, opgericht door twee jonge ondernemers, richt zich op de online verkoop van honden- en kattenvoer. Miscota is al actief in meerdere Europese landen, sinds kort ook in Nederland.

Barcelona, 23 oktober 2012 – Miscota is opgericht door twee jonge ondernemers, Albert Costa en Xiaolei Jin, beide 23 jaar, met een ruime ervaring in de wereld van e-commerce en online bedrijven. Miscota is al actief in Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal, Duitsland, België en Oostenrijk. Sinds vorige week heeft Miscota ook de Nederlands markt betreden.

Miscota heeft onlangs met succes een financieringsronde van 1 miljoen afgesloten met het doel een verdere verovering van de Europese markt te gaan realiseren. “Ons beleid is gebaseerd op internationalisering en versterking van ons succes in de landen die gekozen hebben voor het openstellen van hun markten voor de producten en de service die wij bieden” aldus Miscota.

Het aantrekken van financiering door Business Angels, aandelenfondsen en publieke middelen heeft deze snelle groei mogelijk gemaakt.

De toegang tot deze investering is bereikt in een recordtijd van iets meer dan twee maanden. De kapitaalinjectie die deze twee jonge ondernemers hebben ontvangen, hebben het proces van internationalisering versneld en heeft geleid tot een sterke stijging van de omzet.

De Miscota oprichters hebben al vanaf de start van de onderneming de steun van de toonaangevende merken en groothandelaren van voedsel en accessoires voor huisdieren, zoals Royal Canin voor honden of Hill´s voor katten. Ook zij zien Miscota- online als het ideale kanaal om de verkoop van hun producten uit te breiden en toegang te krijgen tot meer klanten.

In September, negen maanden na oprichting, heeft Miscota al een omzet van meer dan 150.000 euro per maand. De doelstelling is het jaar 2012 af te sluiten met een omzet van meer dan 1,2 miljoen euro, een record als je bedenkt dat dit doel werd bereikt bijna zonder investering in online marketing. Deze groep van ondernemers heeft zich zeer snel als nummer één van zijn categorie kunnen positioneren in Spanje, volgens Alexa.

Om efficiënt te kunnen werken, beschikt het bedrijf over een robuuste infra structuur, bestaande uit een magazijn van 3.000 m2, met alleen al meer dan 1000 artikelen op het gebied van voeding voor honden, 5.500 referenties en een logistieke dienstverlener die voor de meeste producten levering garandeert binnen 24 uur. Het bedrijf is gevestigd in Mataró (Barcelona).

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van MiscotaNederland: