MKB loopt achter in m-commerce

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 06-10-2012

Uit onderzoek van ING blijkt dat m-commerce in het MKB zich nog in de beginfase bevindt. Slechts 16% heeft een mobiele strategie. M-commerce krijgt nog weinig prioriteit.

M-commerce wordt belangrijker
50% van de ondernemers is van mening dat mobiel ondernemen de toekomst is.
56% vindt dat m-commerce nu al steeds belangrijker wordt voor het eigen bedrijf.

Ook voor de concurrentiepositie verdient mobiel ondernemen aandacht.

Geen prioriteit
80% geeft er nog geen prioriteit aan.
Voor zover er sprake is van een mobiele strategie (16%), heeft 55% een website die geschikt is voor de smartphone.

Mobiele website
Los van de strategie heeft 27% een of meerdere apps voor klanten.
23% verkoopt daadwerkelijk producten en diensten via een mobiele site.

Zelf wel degelijk mobiel actief
75% van de ondernemers in het MKB heeft een smartphone:
• 86% gebruikt het toestel voor mail
• 84% voor de agenda
• 78% voor het zoeken naar informatie

Bankieren, LinkedIn, Twitter, Dropbox en Whatsapp zijn de meest gebruikte zakelijke apps.

Bron: bericht op Salesonline.nl, 19 september 2012

Post op het Klantinteractie Kenniscentrum.

Op het Kenniscentrum zijn tevens gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: