MKB nog niet erg actief op social media

Persbericht geplaatst door klantinteractie kenniscentrum op 30-04-2011
MKB nog niet erg actief op social media

Uit onderzoek van Motivaction onder ruim 1.200 ondernemers in het MKB blijkt dat slechts een kleine groep ondernemers social media inzet.

Onderzoek
Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van het Business Locus model dat Motivaction samen met N=5 heeft ontwikkeld.
In dit model worden 6 typen ondernemers onderscheiden, namelijk de einzelgängers, de experts, de jagers, de hoeders, de pragmatici en de ontplooiers.

Gebruik door de verschillende segmenten
De Jagers en Ontplooiers maken het meeste gebruik van social media voor hun bedrijf. Deze segmenten zijn samen goed voor 4% plus 34% is 38% van de MKB sector.

Experts en Pragmatici maken het minst gebruik van social media. Zij vertegenwoordigen 22% plus 26% is 48% van de MKB sector. Experts zijn vooral op zichzelf gericht met een groot vertrouwen in eigen kunnen, en relatief weinig vertrouwen in derden die niet onderdeel van hun netwerk uitmaken. Pragmatici zijn no-nonsense ondernemers die veel vertrouwen hebben in de professionals die hen omringen.

MKB Nederland
Op basis van de resultaten wordt geconcludeerd dat MKB Nederland het gebruik van social media door MKB’ers zou moeten stimuleren, zodat ook deze ondernemers van de mogelijkheden van de nieuwe media leren profiteren.

Bron: bericht op Marketingonline.nl, 29 maart 2011

Post op het Klantinteractie Kenniscentrum. Op het Kenniscentrum zijn gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van klantinteractie kenniscentrum: