Motormuizen rijden voor blindengeleidehonden

Persbericht geplaatst door StichtingDesudo op 03-06-2012
Motormuizen rijden voor blindengeleidehonden

LELYSTAD - Motorclub Contact Dordrecht reed op zaterdag 2 juni een sponsorrit van Zuid-Holland naar Desudo Blindengeleidehondenschool in Lelystad, om geld in te zamelen voor de gelijknamige stichting.

De motorrijders arriveerden rond 14.00 uur. Ze waren getuige van een les aan de gastgezinnen en kregen uitleg over de voorbereiding van een puppy op de opleiding tot geleidehond. Acht jonge honden demonstreerden hun aandacht voor de baas, ook als die met een donker brilletje op het geleidetuig om moest doen, als voorbereiding op zijn toekomstige carrière. Daarna werd er een groepsfoto bij de motoren gemaakt; Een lastige opgave om tien jonge honden en puppy’s allemaal tegelijkertijd stil te laten liggen. Onze jongste donateurspup Otis mocht zelfs op een motor zitten; Hij poseerde erop alsof hij dagelijks motor rijdt!

De motorrijders hebben 650 euro opgehaald en overhandigden een symbolische cheque aan Petra Heirbaut van Stichting Desudo. Een mooie bijdrage aan de opleiding van onze puppy’s!

Het idee voor de sponsorrit kwam van een van de klanten van Desudo. Zij is niet alleen slechtziend, maar zit ook in een rolstoel. Haar hond leidt haar in de rolstoel over straat, zoekt hellingen in plaats van stoepen en kijkt of de doorgang breed genoeg is. Zonder hond kan ze niet zelfstandig naar buiten. De opleiding van deze speciale geleidehonden kost veel extra tijd en geld. Met de opbrengst van de sponsorrit kan Desudo deze en andere honden blijven opleiden. Kijk voor meer informatie op www.desudo.nlen www.stichtingdesudo.nl.