Nederlanders gedragen zich 'keurig' tegenover de klantenservice

Persbericht geplaatst door klantinteractie kenniscentrum op 03-05-2011
Nederlanders gedragen zich

Meer dan de helft van de Nederlanders is wel eens uitgevaren tegen een klantenservice medewerker. Vergeleken met andere landen gedragen Nederlanders zich echter keurig tegenover de klantenservice.

Onderzoek van American Express
American Express verricht jaarlijks onderzoek onder meer dan 10.000 mensen in tien verschillende landen over de klantenservice.

Nederlanders en anderen
86% van de Mexicanen en 75% van de Fransen is wel eens tegen een klantenservice medewerker tekeer gegaan.
De Nederlanders gedragen zich keuriger. 57%(!) is wel eens tegen een klantenservice medewerker tekeer gegaan.

Geduld verliezen en dan..
2 op de 5 Nederlanders legt de hoorn op de haak, 1 op de 3 wil een superieur spreken en 1 op de 5 dreigt naar de concurrent te zullen gaan.

Schelden of de winkel uitstormen, zoals bijvoorbeeld de Mexicanen nog wel eens willen doen, doen Nederlanders niet zo snel.

Goede service loont
Vergeleken met het vorige onderzoek zijn meer mensen bereid om meer geld uit te geven aan een organisatie waar ze een uitstekende service krijgen.
Bijna 70% geeft aan dat ook daadwerkelijk gedaan te hebben.

Bron: bericht op Nu.nl, 2 mei 2011

Post op Het Klantinteractie Kenniscentrum