New Image and Production (NIP), kwaliteit zonder poeha!

Persbericht geplaatst door NMeijer op 13-03-2012
New Image and Production (NIP), kwaliteit zonder poeha!

Een bedrijf in promotieconcepten en producten dat maatwerk combineert met een eigen productie en zich op een no nonsense wijze presenteert. Met louter kwaliteit, een glasheldere boodschap, zonder loze beloften. Toegeven, dat is vandaag de dag een hele verademing. Peter Koppert (eigenaar en directeur) en Frank de Bot (marketing & commercie) van NIP realiseren zich dat de beste reclame nog altijd het product zelf is. Zonder (top)kwaliteit geen toonaangevende positie in de markt. As simple as that.

Trends

Die positie neemt het bedrijf in hoogwaardige gebruiksartikelen en premiums al een tijdje in. Het onderscheid in de markt komt niet even aanwaaien, maar heeft alles te maken met elk moment van de dag met je product bezig zijn. De grote fout die veel ondernemers daarbij maken is het slaafs volgen van de zoveelste trend. Dat is korte termijn politiek, weten Koppert en De Bot. ‘Wij proberen in te schatten wat de trends gaan worden’, aldus Koppert, ‘en dat is ons tot dusver goed gelukt.’ Toch is dat niet de enige reden voor het succes van het Bredase bedrijf.

Meerwaarde

De relaties van NIP kiezen juist voor dit bedrijf vanwege de toegevoegde waarde. ‘Die meerwaarde’, zo weet Koppert te vertellen, ‘heeft alles met inleving en creativiteit te maken. Wij analyseren de wensen en de mogelijkheden van onze relaties. Wij willen ook echt weten hoe de doelgroep van onze relaties eruitziet. Daarin gaan we ver. Alleen dan weten we hoe we een productassortiment moeten samenstellen, hoe we dit kunnen presenteren. Nee, geen standaard aanpak, dan val je op den duur door de mand. Alles tailor made, afgestemd op die ene klant en zíjn doelgroep. Daar investeren wij in. No cure no pay.’

Lage prijzen

NIP heeft veel ervaring met de productie in het Verre Oosten. Diezelfde ervaring heeft veel netwerken opgeleverd. Wat weer geresulteerd heeft in lage prijzen en razendsnelle levertijden. ‘Ja, dat vindt men wel eens verbazingwekkend. Hoe we dat toch voor elkaar kunnen krijgen’, vertelt Koppert. ‘Toch is dat niet zo bijzonder. Gewoon een kwestie van jarenlang aan een goede relatie bouwen, er zelf vaak heengaan, er als het ware bovenop zitten. De relatie koesteren.’

Openheid

Koppert licht nog een tip van de sluier op: ‘Natuurlijk hebben wij een fantastisch netwerk van trouwe leveranciers, waarmee we frequent zakendoen. Maar dan nog, je moet je zelf blijven onderscheiden. Daartoe ontwikkelen we ook zelf concepten, komen we zelf met ideeën. Ook als het gaat om ludieke introducties of spraakmakende presentaties. Wat onze klanten echter het meest aanspreekt, is dat we volledige openheid van zaken geven. We laten zien welk voordeel ze kunnen genieten als een en ander via onze netwerken geproduceerd en geleverd wordt en welke margevergroting je hebt als je zelf mee investeert of eerst een aanbetaling doet. Mee investeren of aanbetalen mag, maar hoeft niet! Waarom zou je daar geheimzinnig over doen? Dat voordeel mag uiteraard nooit ten koste gaan van de kwaliteit. Daar wordt zeer streng op gelet.’

Innovatief

Stilstand is achteruitgang. Een kolossaal cliché, maar daarom nog niet minder waar, weet ook Koppert. ‘Als er een bepaald product op de markt is, wil dat nog niet zeggen dat je er niets meer aan hoeft te doen. Soms kun je met een paar ingrepen een artikel een stuk verbeteren, aantrekkelijker maken, en ook nog eens tegen een lagere kostprijs. Let wel: daar profiteren dan ook onze relaties van! Hoe groot kan een uitdaging zijn, nietwaar?’

De Bot: ‘We houden elkaar en ons bedrijf messcherp door de markt voortdurend te volgen. Dus kijken we rond op beurzen, luisteren we goed naar ontwerpers én consumenten, blijven we elke keer weer op zoek naar hoe we kwaliteit kunnen verbeteren, en tegelijkertijd tegen een aantrekkelijke prijs. Die drang naar het innovatieve, de nummer 1 zijn en blijven, het streven naar een optimale relatie met leveranciers en klanten, ja, dat zijn wel de kenmerken van NIP. We leggen de lat hoog, klopt. Leuk hoor, dat we nu goed draaien en dat onze klanten tevreden zijn. Maar dat moeten ze morgen ook zijn. Daar gaat het uiteindelijk om.’

Bezoek de website van NI-P