Nieuw LakSysteem Houten Vloeren

Persbericht geplaatst door Bona Benelux BV op 15-02-2016
Bona White en Bona Traffic, houten vloer woning Bath, UK
Bona lanceert nieuw systeem parketgrondlakken en -aflakken!

Bona heeft alle bestaande grondlakken en aflakken – plus vier nieuwe producten – gecombineerd in één uitzonderlijk en compatibel systeem!

De zes grondlakken bieden een kleurenvariatie van Scandinavisch wit tot amber en zijn compatibel met elk van de zes aflakken. Bona Classic – met zijn niet vergelende eigenschappen, Bona Intense – voor een warmere uitstraling, Bona Amber – voor tropische en donkere houtsoorten en Bona Quick – een sneldrogende gel zijn bekende namen in ons programma. Het gamma is nu uitgebreid met 2 nieuwe producten: Bona White (zie foto), voor een whitewash aspect (intensiteit kan worden verhoogd op basis van een aantal lagen) en de nieuwe Bona Natural dat een puur, onbehandeld aspect geeft, het gevoel van puur hout. Alle grondlakken hebben een zeer laag VOS-gehalte, verbeteren de aanhechting van de aflak en reduceren de kans op kantenverlijming. Ze zijn compatibel met vrijwel alle houtsoorten.

De zes aflakken hebben unieke, watergedragen formulingen, zeer laag VOS-gehalte, vier glansgraden van extra mat tot hoogglans en bieden een oplossing voor elke vloer. Het nieuwe Bona Grondlakken & Aflakken Systeem bevat de vertrouwde Novia, Mega, Traffic HD, maar nu is het gamma versterkt met Bona Traffic HD Anti-Slip, Bona Mega Natural en Bona Traffic Natural. Bona Mega Natural is ontworpen voor gebruik op vloeren in woonruimtes voor gemiddelde belasting en zorgt voor een natuurlijke uitstraling en gevoel van puur hout.
Bona Traffic Natural biedt dezelfde esthetiek maar extra duurzaamheid en is geschikt voor zwaardere belasting van de vloer, b.v. in ruimtes waar veel loopverkeer is, zoals publieke ruimtes.

Alle Bona grondlakken en aflakken voldoen aan de strenge GreenGuard emissie codes en alle verpakkingen hebben het GreenGuard logo.

Alle verpakkingen zijn ook gerestyled. Grondlakken zijn te herkennen aan een oranje etiket en aflakken aan een groen etiket. De grondlakkenetiketten zijn voorzien van een schaal die een kleurindicatie weergeeft, zodat de keuze eenvoudiger te maken is. De kleine voetafdrukken op de etiketten voor de aflakken geven aan of het product geschikt is voor een residentiële, gemiddelde of zwaar belaste vloer.

Door een Bona grondlak en een Bona aflak samen te gebruiken, verkreeg men altijd een onovertroffen bescherming, maar door al onze nieuwe en bestaande formules samen te brengen in één systeem van compatibele producten, kunnen wij nu eindeloze creatieve combinaties leveren van kleur, glans en duurzaamheid.

Informatie: https://www.bona.com/nl/Professional/Grondlakken--Aflakken-Systeem/Bona-Grondlakken--Aflakken-Systeem/