Nieuw reismagazine: Flower Power Travel

Persbericht geplaatst door Moonfish Text & PR op 14-04-2011
Nieuw reismagazine: Flower Power Travel
Nieuw reismagazine: Flower Power TRAVEL
Over groen & kleurrijk vakantie vieren

Amsterdam, 14 april 2011
Op 19 april a.s. ligt er een nieuw tijdschrift in de schappen: Flower Power TRAVEL.
Deze reisglossy komt uit de koker van PUUR Publishers in De Bilt, een uitgeverij met een oprechte passie voor reizen.
Het tijdschrift richt zich op mensen die van het goede leven houden. Flower Power TRAVEL hecht belang aan groen toerisme
en kleinschalig vakantie vieren in combinatie met betaalbare luxe en 'feelgood' bestemmingen voor met z’n tweeën of het hele gezin.

Heimwee naar vroeger
De bedenkers van Flower Power TRAVEL werden geïnspireerd door een onbestemde heimwee naar vroeger, toen zomervakanties nog eindeloos leken te duren en het vakantiegevoel al begon als je met de auto de hoek van de straat om was, op weg naar verre of minder verre oorden.
Nanette van Mourik, hoofdredacteur: ’Flower Power TRAVEL gaat eigenlijk niet over reizen, maar over de kunst van het vakantie vieren. Van die vakanties waarin niets moet en je alles een beetje op z'n beloop laat. Lekker knoeien met je tijd. Blote voeten in het gras en de enige zorg die je hebt is of je vanavond sardientjes gaat eten in de haven of tapa's in dat gezellige steegje in de oude stad.’ In tegenstelling tot andere reismagazines is het blad veel losser en speelt het in op de trend waarbij natuur, ontspanning en genieten voorop staan. Slow down, take it easy.

Duurzaam toerisme
Vanzelfsprekend speelt duurzaam toerisme een belangrijke rol in het blad: toerisme waarbij de natuur wordt ontzien en de authenticiteit van een bestemming zoveel mogelijk in tact wordt gehouden. Waarbij er evenwicht bestaat tussen toerisme en milieu - ook op langere termijn. In het volgende nummer van Flower Power zal bijvoorbeeld de “Groene kaart van Londen” aan bod komen.

Slapen bij de boer
Flower Power TRAVEL staat vol met mooie adressen, leuke tips en artikelen. In het eerste nummer staan onder meer artikelen over slapen bij de boer in ‘Bella Umbria’, de Limousin
- authentiek Frankrijk in optima forma - en avonturen op een onbewoond eiland in Thailand. Maar ook veel inspiratie voor dichter bij huis: uitwaaien op Vlieland bijvoorbeeld, en een ode aan het heerlijke, ouderwetse kuren in Duitsland. Vooral worden er door de redactie geheime adresjes prijsgegeven: bijzondere agriturismo's, maisons d'hôtes en campings die net even anders zijn, zoals met eco-lodges of bij een kasteeltje.

Over het tijdschrift en de site
Flower Power TRAVEL is een glossy op FSC-papier van 96 pagina’s en verschijnt vooralsnog 4 keer per jaar. Flower Power TRAVEL wordt gedistribueerd door Betapress en is verkrijgbaar op 3.200 verkooppunten (o.a. Albert Heijn, Bruna, Ako) voor €5,95. Op 19 april wordt de website gelanceerd die de inhoud van het blad ondersteunt en waarop direct bijzondere accommodaties geboekt kunnen worden: www.flowerpowertravel.com
Speciale actie met Bruna
In week 18 (2 t/m 8 mei) is de kassapositie bij de Bruna gereserveerd ter promotie van Flower Power TRAVEL.
-------------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Voor een exemplaar van Flower Power TRAVEL, meer informatie, interview-aanvragen en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Ravianne van Vliet, Moonfish Text & PR: ravianne@moonfishpr.com, 06 511 390 82.

Noot voor adverteerders
Wilt u een advertentie plaatsen of informeren naar de tarieven? De advertentiekaart en andere commerciële informatie is verkrijgbaar via sales@puurpublishers.nl

Noot voor tourism boards/hoteliers
Interesse om uw land, regio of stad onder de aandacht te brengen in Flower Power TRAVEL?
Of om uw hotel of bijzondere accommodatie in de spotlight te zetten? Dit kan natuurlijk door middel van een advertentie of een speciale aanbieding of lezersreis die zowel via het tijdschrift als de website geplaatst kan worden. Maar ook op het gebied van andere samenwerkingen – een mooi artikel bijvoorbeeld – of andere joint promotions, gaan wij graag met u om tafel zitten. U kunt contact opnemen met Nanette van Mourik, PUUR Publishers: nanette@puurpublishers.nl of 06 83 20 1691.