Nieuw VELUX regengeluiddempend dakraam halveert regengeluid

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 08-09-2011
Nieuw VELUX regengeluiddempend dakraam halveert regengeluid

Creëer een goede nachtrust onder het hellende dak

De Meern, 8 september 2011. Voor een goede nachtrust is stilte enorm belangrijk, dat hebben diverse studies aangetoond. Ook al vinden de meeste mensen getik op hun dakraam overdag best gezellig, ’s nachts houden de lichte slapers hier soms een verstoorde nachtrust aan over.Met de natte zomer die achter ons ligt en de regenachtige herfst nog voor de boeg kan het nieuwe door VELUX geïntroduceerde regengeluiddempende dakraam hiervoor een oplossing bieden. Het innovatieve design, ontwikkeld door akoestische deskundigen, zorgt ervoor dat het geluid van regen op het regengeluiddempende dakraam met 50 procent vermindert ten opzichte van een standaard dakraam. Hierdoor komt de geluidssterkte onder het geluidsniveau waarop mensen normaal ontwaken. Hierdoor begeleidt het regengeluid je in je dromen, in plaats van je wakker te maken.

Goede nachtrust belangrijk voor functioneren
Iedereen heeft behoefte aan een goede nachtrust om de indrukken van de dag te verwerken, de accu weer op te laden en uitgerust wakker te worden. Voor de gezondheid en het wooncomfort zijn overdag daglicht, frisse lucht en ventilatie in de woning echter van belang. Het regengeluiddempende dakraam van VELUX combineert al deze eigenschappen. Het laat daglicht binnen, zorgt voor natuurlijke ventilatie en reduceert het geluid van regen en hagel.

Het VELUX regengeluiddempend dakraam lijkt op het eerste gezicht op een standaard dakraam. Maar de combinatie van gelamineerd en extra dik glas zorgt voor een betere geluidsisolerende werking. Ook dragen de glaslijsten, de constructie van het frame en extra massa in de aluminium afdeklijsten bij aan de vermindering van het regengeluid. De trillingen van het contactgeluid worden geabsorbeerd, waardoor de regen op het dakraam met 7 dB wordt gereduceerd. Dit is een halvering van het regengeluid dat normaal gesproken door het menselijk oor kan worden waargenomen. Het geluid van de regen wordt verlaagd naar 48 dB, een stuk lager dan het geluidsniveau van 50 dB waarop mensen normaal ontwaken en wat daarom de standaard instelling van de meeste wekkers is.

Hoge isolatiewaarde
Naast het geluid van regen en hagel, krijgen ook warmte en kou veel minder kans om binnen te dringen dankzij de verbeterde isolatiewaarde van het dakraam. Hierdoor creëert het VELUX regengeluiddempend dakraam tevens een aangenaam binnenklimaat en verbetert het leefcomfort. De regengeluiddempende dakramen van VELUX zijn verkrijgbaar als hout of wit, onderhoudsarm tuimelvenster in een handbediende of op afstand bedienbare elektrische uitvoering.

Meer informatie: www.velux.nl/regengeluid

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt het VELUX productprogramma oplossingen voor platte daken. Het assortiment van de Groep bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. VELUX Technology levert tevens originele VELUX onderdelen aan onze partners werkzaam op het gebied van raamdecoratie voor dakramen.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal

Tel: 030-6.629.679