Nieuwe Bona machine, ook beton schuren

Persbericht geplaatst door Bona Benelux BV op 25-03-2016
Nieuw in het Bona FlexiSand Pro System, de 1.9 versie
Bona introduceert de Allround Machine Bona FlexiSand 1.9, de zwaardere versie van de 1.5, uitstekend geschikt voor het beton schuren

Met de lancering van de Bona FlexiSand 1.5 - een krachtige en flexibele multifunctionele machine die kan worden uitgerust met verschillende aandrijfschijven voor een breed scala vloerbewerkings-werkzaamheden – èn de Bona Power Drive had Bona een multifunctionele machine op de markt gebracht die verschillende klussen kan doen, maar die ook terug kan schuren tot op kaal hout. De machine is geschikt voor het fijnpolijsten / tussenschuren, inboenen van olie en reinigen. De FlexiSand 1.5 weegt 45 kilo en heeft 1,5 kW vermogen.

Bona brengt nu de Bona FlexiSand 1.9 op de markt, met 25% meer motorvermogen en 11% meer gewicht (50 kilo) dan de 1.5 versie – met de 1,9 kW motor kunnen nu nog hogere prestaties worden geleverd, zelfs op de moeilijkste ondergronden, voor hardere oppervlakken zoals beton schuren. Daarom is tegelijkertijd ook de Bona Concrete Disc geïntroduceerd, een nieuwe schijf in het Bona FlexiSand Pro System – met diverse magnetische segmenten die zo eenvoudig te verwisselen zijn. Er kan sneller worden geschuurd. De machine heeft grote wielen voor gemakkelijk transport en een inklapbare steel die traploos instelbaar is voor een comfortabele bediening.

De Concrete Disc is ook geschikt voor de Bona FlexiSand 1.5

Op beide FlexiSand machines kan de Bona DCS 70 worden aangesloten, om stofvrij te kunnen werken. Beide machines hebben kettingaandrijving en een borstelloze motor en zijn daardoor soepel hanteerbaar. Vierschijfstechniek dus stabieler dan drieschijfstechniek. Er zijn diverse schijven en pads beschikbaar, voor allerlei doeleinden. De pads zijn zo geplaatst dat ze meer stof afvoeren en er dus minder kans op verstopping ontstaat.

Uitgebreide informatie en foldermateriaal is terug te vinden op de website: www.bona.com/nl/fs19