Nieuwe release van OpenText Web Experience Management biedt rijkere webervaring voor marketeers

Persbericht geplaatst door Influx PR op 18-05-2011
Nieuwe release van OpenText Web Experience Management biedt rijkere webervaring voor marketeers

Door de verbeterde functies kunnen marketingorganisaties hun digitale media ook inzetten voor het bereiken van een gevarieerd online publiek zoals gebruikers van tablets en smartphones

Hoofddorp – 18 mei 2011 – OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) heeft haar Web Experience Management aanbod uitgerust met een aantal verbeteringen op het gebied van rich media. Hierdoor beschikken marketeers over nieuwe tools om het wereldwijde online publiek te kunnen boeien met visueel aantrekkelijke content en dynamische interactieve ervaringen via zowel het web als op mobiele apparaten. Daarnaast bevat het nieuwe platform verbeteringen voor optimalisering van de webervaring van gebruikers.

In 2013 zal volgens Gartner 80 procent van de bedrijvenhet gebruik van tablets door medewerkers ondersteunen – de iPad van Apple is slechts het begin van de enorme opkomst van tablets die zijn gericht op het mobiel werken met content. In reactie hierop is het van belang dat corporate websites veranderen in gevarieerde, klantgerichte en contentgefocuste online centra van multimediale content die het online publiek via verschillende kanalen, applicaties en apparaten bij de organisatie betrekken.

“De toekomst van corporate websites ziet er duidelijk heel anders uit dan de afgelopen jaren. We zien vooral een sterke behoefte aan het gebruik van video en interactieve gepersonaliseerde manieren om content te zoeken en vinden in combinatie met betere ondersteuning voor mobiele apparaten”, zegt James Latham, Chief Marketing Officer, OpenText. “Met deze release van Web Experience Management, blijven we de marketing tools leveren die onze klanten hiervoor nodig hebben.

De veranderende eisen voor webmarketing worden bevestigd door een recent marktonderzoek. Uit een enquêtevan Forrester Research onder 260 content- en collaboration professionals, is gebleken dat ‘verbeterde multi-channel klantervaring’ de hoogste prioriteit is voor 2011. Belangrijke aandachtsgebieden voor investeringen in Web content management zijn support voor mobiele webapplicaties, social media functionaliteit en focus op content; de WCM-oplossingen van OpenText richten zich op al deze gebieden.

De nieuwe Web Experience Management release beschikt over een nieuwe geïntegreerde Web Media Management module die elk type digitale media opmaakt, zodat het direct geschikt is voor het web en eenvoudig toegankelijk is voor zowel beheerders als makers van content. Hierdoor kan multimediale content integraal onderdeel uitmaken van de complete webervaring die wordt geleverd aan consumenten via verschillende apparaten, zoals smartphones, laptops en tablets.

Time to market is een andere cruciale factor voor elke marketeer. Web Experience Management stelt marketeers in staat om hun online publiek sneller en in realtime te bereiken door sterk verbeterde bewerkingstools te bieden waarmee ook de gewone medewerker een grote verandering op de site kan doorvoeren. Dit biedt marketingorganisaties de mogelijkheid om meer controle over de content te hebben zonder al bij simpele wijzigingen de hulp in te moeten schakelen van technische experts.

Daarnaast biedt Web Experience Management marketeers optimalisatiefuncties die het makkelijker maken om de gebruiker contentsuggesties te geven en metadata te optimaliseren, zodat het eenvoudiger wordt content te zoeken en te vinden. Dit is essentieel voor het leveren van relevante, gepersonaliseerde content aan specifieke doelgroepen. Web Experience Management bevat ook functionaliteiten van OpenText Web Recommendations en OpenText Semantic Navigation voor zinvolle, interactieve ervaringen die bezoekers helpen bij het vinden van relevante en dus nuttige informatie. Dit vergroot de kans op een tweede of derde bezoek aam de site en stimuleert loyaliteit.

Een ander cruciaal element in het optimaliseren van de webervaring van bezoekers is het uitgebreid analyseren van het webverkeer en de sociale activiteiten op de site. Met Web Experience Management kan het marketingteam trends herkennen die gelinkt kunnen worden aan specifieke bedrijfsdoelstellingen, campagnes, evenementen of ‘key performance indicators’. Dit analyseplatform biedt een veilig ‘achter de firewall’ alternatief voor online of sociale analysetools en is eenvoudig en voordelig te implementeren in vergelijking met andere platforms.

De nieuwe release van Web Experience Management is nu beschikbaar. Ga voor meer informatie naar www.opentext.com/webexperience.

Volg OpenText via Twitter @OpenTexten via Facebook http://www.facebook.com/opentext.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on the OpenText’s current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText’s assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may provide to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see the OpenText’s Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright © 2011 by OpenText Corporation. OPENTEXT and OPENTEXT WEB EXPERIENCE MANAGEMENT are trademarks or registered trademarks of OpenText Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of OpenText Corporation or other respective owners.

Voor redactionele informatie:
OpenText,
Influx PR - Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com(1111)

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: