Nieuwe single en videoclip Irma Dee - You Are The One

Persbericht geplaatst door JWR WorldRecords op 24-06-2011
Nieuwe single en videoclip Irma Dee - You Are The One

Perfectionistisch wordt ze genoemd. En daar streeft ze ergens ook wel naar.

Na haar eerste single Soul Survivor, die eind 2010 werd uitgebracht is de nederlandse zangeres Irma Dee terug met een nieuwe single; You are the One. Het is een vrolijk en zomers pop/rock nummer met electro-invloeden, en door de sterke hook is het nummer snel herkenbaar en slaat het live ook erg goed aan. Irma Dee rapt in het nummer ook gedeeltes, wat compleet nieuw was om te doen voor haar.

Het nummer wordt in eigen beheer uitgebracht en is verkrijgbaar via iTunes en de andere belangrijke download-portals. Het echte schijfje is ook nog verkrijgbaar. Voor fans is het nummer via de website van Irma Dee ook gratis verkrijgbaar in ruil voor wat promotie. Voor het publiek is het na Soul Survivor de tweede kennismaking met de stijl en sound van Irma Dee. De videoclip is ook uitgebracht en online al te bekijken. Productie-bedrijf Lukkien produceerde de videoclip voor Irma Dee.

“Het nummer gaat erg over mezelf en hoe ik om ga met kritiek en wat anderen van me denken. Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Vooral het gedeelte met de rap was nieuw voor mij en dus ook wel spannend hoe daarop gereageerd wordt. Ik vind het zelf een lekker nummer geworden, ook wel zomers. Live wordt You are the One ook al enthousiast ontvangen. We zijn druk bezig het album af te maken met het hele team” aldus Irma Dee.

In andere bands en ook solo maakt ze al enkele jaren muziek, en bracht ze een album uit. Ze begon als kind al te zingen in playback-shows en dergelijke en heeft sindsdien de smaak te pakken. Ze probeert met alle mensen erom heen een goed totaalplaatje neer te zetten. Samen met haar enthousiaste live-band weet ze iedere zaal mee te krijgen.

Inmiddels werkt Irma Dee verder aan de rest van haar album, waarvan de nummers nu opgenomen worden. De nummers vertellen veel over haar eigen ervaringen, en hebben de potentie om een breed publiek aan te spreken. You are the One is geschreven door Irma Dee samen met de Engelse songwriter Phil Thomson. René de Vries tekende opnieuw voor de
productie samen met Irma. Hij speelde samen met Arnold van Dongen (Ilse de Lange) ook het grootste gedeelte van de muziek in. Bas van Wageningen (Di-rect) heeft het nummer gemixt en Sander van der Heide deed de mastering. Het productie-bedrijf Lukkien tekende ook voor de foto’s en het artwork bij het nummer.