Nieuwe SMART Notebook software gericht op interactie en samenwerking

Persbericht geplaatst door Epatra B.V. op 11-05-2011
Nieuwe SMART Notebook software gericht op interactie en samenwerking

SMART Technologies introduceert SMART Notebook 10.7 interactieve onderwijssoftware. De nieuwste versie ondersteunt het gelijktijdig gebruik van meerdere gebruikers en multitouch aanrakingen, zoals met een of twee vingers slepen, zoomen en draaien. Bovendien biedt deze versie freestyle interactie en objectherkenning om interactief samen te werken en intuïtieve gebaren te kunnen maken, zoals wissen met een vuist.

Freestyle interactie stelt gebruikers in staat samen op het SMART Board interactive whiteboard te werken aan dezelfde of verschillende opdrachten. Hierbij kunnen ze gelijktijdig schrijven en objecten vergroten, draaien, verplaatsen of naar elkaar 'gooien' door een korte snelle sleepbeweging te maken. Objectherkenning vergroot het gebruiksgemak en speelt in op de intuïtie van de gebruiker. Vingers, pennen, wissers of een vuist kunnen door elkaar worden gebruikt om respectievelijk te schrijven en te wissen.

Verbeterd handschrift en speciaal lesmateriaal
SMART Notebook 10.7 beschikt over een kalligrafische pen-functie voor een stijlvol handschrift. Bovendien gebruikt de nieuwe SMART Ink geavanceerde algoritmes om elk handschrift te stileren en netter weer te geven.

Nieuwe voorgeprogrammeerde tutorials maken gebruikers snel wegwijs in veelgebruikte mogelijkheden. Daarnaast hebben docenten toegang tot meer dan 50.000 lessen via de SMART Exchange website waar zowel uitgeverijen als docenten lesmateriaal beschikbaar kunnen stellen voor hergebruik. Het aantal multi-user, multitouch lessen binnen dit aanbod groeit snel.

"Het stimuleren van effectief teamwork en interactie is van groot belang binnen het onderwijs, zowel in het klaslokaal als daarbuiten. De combinatie van het SMART Board 800 en de multi-user, multitouch ondersteuning door SMART Notebook 10.7 stelt leerlingen hiertoe in staat", aldus Nancy Knwolton, CEO van SMART.

Belangrijkste features
- Multitouch experience* - Stelt gebruikers in staat gelijktijdig met digitale content te werken, zonder speciale tools of in een bepaalde modus.

- Freestyle interaction* - Stelt gebruikers in staat samen te werken of verschillende taken uit te voeren, overal op het whiteboard-oppervlak.

- Object awareness* - Ziet het verschil tussen een vinger, pen, vuist, wisser of ander object en reageert hierop met passende acties, zodat de gebruiker intuïtiever kan werken.

- Kalligrafische pen - Zorgt voor een mooi, sierlijk handschrift.

- SMART Ink - Dankzij een gelijkmatigere verdeling van de digitale inkt wordt elk handschrift netter weergegeven.

- SMART Notebook software tutorials - Bieden een overzicht van de meest gebruikte features en tools.

- SMART product integratie - Combineert naadloos met de meeste SMART hardware en software, inclusief de SMART Board 600 serie en SMART Board 800 serie interactive whiteboard.

Bel of mail het verkoopteam van Epatra voor meer info. (078-6911420 of info@epatra.nl)