NOTARIS JENEVER UIT SCHIEDAM VALT IN DE PRIJZEN OP INTERNATIONAAL FESTIVAL!

Persbericht geplaatst door Dveth op 12-03-2012
NOTARIS JENEVER UIT SCHIEDAM VALT IN DE PRIJZEN OP INTERNATIONAAL FESTIVAL!

NOTARIS Jenever heeft op de World Spirits Award 2012 diverse prachtige prijzen in de wacht gesleept. NOTARIS jenever werd in 1988 geïntroduceerd door de familie Jansen en wordt tot op heden nog steeds op ambachtelijke wijze gestookt in branderij ‘De Tweelingh’ te Schiedam. Het NOTARIS assortiment bestaat uit zes verschillende fraaie jeneverspecialiteiten die allemaal in de prijzen zijn gevallen. ´Dit is een prestatie waar ik erg trots op ben samen met mijn medewerkers en de familie Jansen.´ Aldus Dick Jansen, algemeen directeur van Herman Jansen. Het familiebedrijf is al zes generaties lang in handen van de familie Jansen. ´Kwaliteit, vakmanschap en de ambachtelijke manier van stoken zijn de speerpunten van het merk NOTARIS en juist daarom zijn we zo trots op deze erkenning.´

Gouden medailles

De twee biologische varianten in het assortiment van NOTARIS Jenever, de jonge graanjenever en de moutwijnjenever, met biologische kruiden en specerijen, hebben beide een gouden medaille gewonnen op de World Spirits Award.

NOTARIS Very Old en NOTARIS Xtra Old hebben respectievelijk drie jaar en tien jaar liggen gerijpt hebben op eikenhouten vaten. Door de intense smaakbeleving van de V.O. en de X.O. mogen deze producten beide een gouden medaille dragen het komende jaar.

Nieuwe producten, VXO & NOTARIS Vintage 1991

Naast de biologische varianten en de V.O. en de X.O. worden er in 2012 twee nieuwe varianten geïntroduceerd. Eén van deze producten is NOTARIS Very Xtra Old kortweg VXO. Een extra toevoeging in de moutwijnjenever reeks. De V.X.O. heeft minimaal 15 jaar lang gerijpt op eikenhouten vaten. Dit product viel zodanig in de smaak bij de jury van de World Spirits Award dat ook dit product een gouden medaille heeft gekregen. De distillateur uit Schiedam zit niet stil en zal in 2012 ook een Vintage Collectie lanceren, te beginnen met NOTARIS Vintage 1991. Een unieke en zeer oude jenever uit een eikenhouten vat dat gelegd in 1991 in de kelders van branderij ‘De Tweelingh’ is gelegd. Deze exclusieve jenever zal in een zeer beperkte oplage van 140 stuks beschikbaar worden gesteld. Dit collectors item is door de jury van de World Spirits Award erg in de smaak gevallen en verkozen tot ‘Best product in category’.

´Egte Schiedamsche Moutwijn´

Met twee nieuwe producten op de markt en zes prijzen is dit nu al een geweldig jaar voor NOTARIS Jenever. Een oer-Hollandse jenever afkomstig uit branderij ´De Tweelingh´die tot op de dag van vandaag volgens familierecept gestookt wordt. NOTARIS Moutwijnjenever draagt het garantiezegel van de gemeente Schiedam als waarborg voor kwaliteit, aandacht en vakmanschap.

Wilt u meer informatie over NOTARIS Jenever, andere of meer afbeeldingen, een bezoek brengen aan branderij ‘De Tweelingh’ voor een reportage of een interview, dan kunt u dit laten weten aan Dez Veth te bereiken via d.veth@hermanjansen.com/+31 (0)6 13 146 691.

Datum: 12.03.2012

Meestgebruikte trefwoorden