NovaShops streamt op webwinkels live videobeelden van magazijn

Persbericht geplaatst door novashops op 11-04-2012

ROERMOND - Sinds woensdag 11 april zendt NovaShops via haar webwinkels door middel van een webcam een live stream uit, waardoor websitebezoekers tijdens kantooruren de activiteiten in het magazijn van het bedrijf kunnen volgen. NovaShops (dat voornamelijk dieetvoeding verkoopt) verwacht zodoende twijfelende websitebezoekers te overtuigen van de echtheid van het bedrijf. En daarmee rekent ze op een positief effect op het aantal bestellingen in haar webwinkels (waarvan www.proteine-dieet.eu de populairste is).

De bestedingen door consumenten via internet zijn al jaren stijgende. In 2010 werd er in Nederland door consumenten voor 8,2 miljard euro besteed op het internet en in 2011 was dit meer dan 9 miljard euro (bron: Thuiswinkel.org). Door deze groei stappen steeds meer bedrijven in het uitoefenen van commercie via het internet. Dit trekt echter helaas ook oplichters aan die met name via websites zoals Marktplaats hun slag slaan.
Om duidelijk te maken dat NovaShops een betrouwbaar bedrijf is dat daadwerkelijk de vooruitbetaalde goederen levert, heeft het besloten om websitebezoekers tijdens haar openingstijden een kijkje te laten nemen in de “keuken” van het bedrijf. Van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 kunnen websitebezoekers met eigen ogen zien hoe hard er gewerkt wordt in het magazijn.

Privacy
Alle medewerkers van NovaShops hebben aangegeven geen moeite te hebben met het werken onder dagelijks toezicht van de geïnteresseerde websitebezoekers. Maurice Brand, directeur van NovaShops zegt daarover: “Iedereen in ons magazijn dacht eerst dat het weer een gek idee van mij was dat nooit het daglicht zou zien. Nadat ze er even over nagedacht hadden werd iedereen enthousiast en men voelde zich er duidelijk bij betrokken om het succes van NovaShops op deze wijze verder uit te bouwen.”

Gegevens van klanten zijn overigens niet herkenbaar of leesbaar op de orderbonnen of verzendetiketten die in het magazijn gebruikt worden. De webcam is op 5 meter hoogte en op ruime afstand gepositioneerd en de resolutie van de webcam is bewust laag gezet zodat de privacy van de klanten van NovaShops niet in het geding komt. Privacy is juist één van de redenen waarom men dieetvoeding via internet koopt.

Over NovaShops
NovaShops B.V. is gestart in september 2010 en is sindsdien met eigen middelen uitgegroeid tot de grootste speler van de Benelux in 2012 op het gebied van de verkoop van proteïne-dieetproducten via het internet. In 2011 behaalde NovaShops een omzet van meer dan € 500.000 en op basis van het eerste kwartaal van 2012 verwacht de onderneming de omzet in 2012 minimaal te verdrievoudigen ten opzichte van 2011.

Contactpersoon:
Maurice Brand
(Directeur / Eigenaar NovaShops BV)

Telefoon: 0651882312

E-mail: mb@novashops.com